Južne vesti - Leskovac, Niš, Pirot, Prokuplje, Vranje - vesti iz južne Srbije

13:56, 8. 2. 2012.

Antifašističke studije u Nišu

antifasizam ilustracija; foto: zenskiprostor.org

Kurs koji će obuhvatiti niz predavanja, radionica i izložbi počinje 20. februara i trajaće cele godine. Rok za prijavu je 15. februar.

Povratak na vest
Pošalji komentar
Pozitivni komentari:
  • Milan petrovic

    15:14 // 8. 2. 2012.

    Ovo je dno.

    Kad je to Srbija imala fasizam u svojoj istoriji?! Ja nevidoh da u Hrvastskoj postoji ovako nesto. Mi smo se upravo borili protiv fasizma i bili njegove zrtve! Dicimo se s oba antifasisticka pokreta i cetnickim i partizanskim.
    Kako vas nije sramota da blatite ovu zemlju? Jer dok ste aplicirali za novac za ovaj program tzv studija morali ste da dobro oplevite nasu zemlju pred stranim dusmanima..
    Gledam program za april i cudim se zasto ste stavili samo rome? pa i srbi i jevreji su zrtve nacizma.
    Jun!? Jel ovom narodu koji leba nema da jede ocete da servirate paradu ponosa?

    E za pare bi najrodjenijeg prodali..

    • anche

      15:27 // 8. 2. 2012.

      a narod nema leba da jede, pa neka jede teniske loptice onda - to je ok?
      gledas stvari iz pogresne perspektive petrovicu.
      za hrvate evo ti link pa se informisi kad te vec toliko zanima:
      http://www.mladi-antifasisti.hr/

    • Milan petrovic

      15:43 // 8. 2. 2012.

      @anche niste iskreni, recite ljudima jasno i glasno hocemo gej paradu.. ne uvijajte u lazne forme antifasizma i ne krijte se iza krvi nasih predaka..jako podmuklo..
      A ovo oko tenista? ko je spomenuo tenis? Vidi se vas kompleks.. i zavist prema zdravom uspehu.. Srbija ne trpi uspeh.. isprasce Djokovic na kraju 'bad guy' u rodjenoj zemlji.. vi ste anchi jedna od onih koja Djokovica ne moze da vidi jel sam u pravu? (kad vec spominjete tenis)

    • Arandjel Dimitrijević

      16:35 // 8. 2. 2012.

      Jeste, najrođenijeg bi prodali, a tebe bi Petroviću poklonili za džabe, jer dokle god u Srbiji postoje takvi ko ti, koji u svemu vide zlu nameru i izdajstvo majke Srbije, a ne vide da od srpske oćelavljene i nabildovane omladine više pošten svet na ulicu ne sme da izađe, ni vama patriotama, a ni nama "domaćim izdajnicima" neće da bude bolje!

    • Milan petrovic

      18:15 // 8. 2. 2012.

      @Arandjel covece radi se o ideoloskom pitanju da li znas sta je fasizam!? Fasizam nije nabildovan covek. Problem je sto u ovoj zemlji rec ne kosta nista..svako prica sta god hoce i za to ne placa nikakav racun! Najglasniji u ovoj zemlji ne znaci da su i najpametniji..
      Prestanite da nas kitite fasistickim atributima da bi postigli vase ciljeve.. ova zemlja nije nikad bila fasisticka niti ima to u tradiciji.
      A svima vama da objasnim da je patriotizam zdrava, cestita osobina kojom se ponosim. Kao sto je cestito voleti i postovati svoje roditelje tako je vrlina voleti i postovati zemlju i njenu istoriju i graditi njenu buducnost.
      Upravo je to problem ovih regiona - nedostatak postovanja. Ko ne postuje sebe i svoje nece ga ni drugi ceniti.

  • anche

    15:03 // 8. 2. 2012.

    juhu! hvala juznim vestima za prenos informacije!

  • mare

    16:18 // 8. 2. 2012.

    Da, vole Srbi da se kite tudjim perjem. Gde su bili kad je Djokovic i njegova porodica mukotrpno radila na tome da on postane to sto jeste. Sad se 'vadimo' i slavimo ga (preterano) jer nas grize savest sto ne podrzavamo mlade talente dok su niko i nista. Uostalom, kad Djokovic prijavi mesto boravka u Srbiji mozemo razgovarati o njemu kao Srbinu (mada nesto se Crna Gora tu mesa...?) a do tada je on jos jedan uspesan svetski sportista srpskog porekla!
    Pozdrav za ANTIFA studije! Prava stvar u danasnje vreme narastujuceg NEZDRAVOG nacionalizma i dizanje ruzne glave NEONACIZMA.

  • prof. Bulevar

    19:06 // 8. 2. 2012.

    Ljudi, mesate stvari bezveze...

    Ako posmatrate fasizam kao vrednosnu orijentaciju, sindrom stavova (kako je to merio T. Adorno nakon II sv. rata) moze se reci da je itekako prisutan danas u Srbiji. To nikakve veze nema sa cetnicima ili partizanima. Npr. "dizelasi" '90 ili danas poznate ekstremisticke organizacije koje neverovatno podsecaju na Hitlerove SA pre pocetka rata.

    Koliko god da postoji animozitet prema ovakvim NV organizacijama, ipak je to protrebno, samo je glavni problem sto uopste ne pogadjaju tamo gde treba...

    Anche, za teniske loptice si potpuno u pravu...

    • Milan petrovic

      20:33 // 8. 2. 2012.

      @prof. Bulevar verovatno ste diplomirali antifasizam ;)..
      Ako cemo po teoreticarima drustva i filozofima onda je svako drustvo bolesno jer u svakom drustvu postoje ekstremisticke organizacije pa i u Adornovoj Nemackoj i Sartrovoj Francuskoj..
      Upravo je to poenta samozvani profesore, akcija NVO sektora koja ne gadja sustinu! Niko nije profasisticki ovde, samo nek se stvari nazovu pravim imenom!

      Anche, nimalo nisi u pravu za loptice ;)

  • Jovan

    19:49 // 8. 2. 2012.

    Ne kapiram zasto Srbiji treba antifasisticke studije ili neka posebna borba. Svaka normalna osoba po definiciji bi trebalo da ima antifasisticke stavove.

    • Arandjel Dimitrijević

      10:17 // 9. 2. 2012.

      Tačno, trebalo bi. Koliko normalnih osoba poznaješ?
      I da se ne bi ponavljali u nedogled ovde, citiracu korisnika prof.Bulevar:"dizelasi" '90 ili danas poznate ekstremisticke organizacije koje neverovatno podsecaju na Hitlerove SA pre pocetka rata". Još ako na to sve dodamo opštu nemaštinu, i činjenicu da smo se svojski potrudili da današnje klince prenesemo sopstvenu sluđenost i dezorijentisanost, šaljući im nejasne poruke o životu, istini, pravdi u poslednjih 20 godina, tako da su svi koji nisu Srbi postali automatski neprijatelji, a svi malo drugačiji apsolutno nepoželjni. Zato ovde na ulici prebijaju strance, Rome i svakog ko je na bilo koji način malo drugačiji.

  • buhtla

    14:19 // 9. 2. 2012.

    Cim se ovolika prasina dize cinjenica je da jeste potrebno razgovarati o ovoj temi.
    Cestitke organizatorima i svako dobro!

  • anon

    21:48 // 9. 2. 2012.

    Ne daj boze da neko kritikuje srbiju, ako ima veze s nacionalizmom, prilepi mu se etiketa nesrbina, izdajice i coveka koji prodaje svoju tekovinu dok kazes keks. Po njenim institucijama, politicarima, ekonomskom i opstem stanju mozes da pljujes koliko god hoces, ali cim spomenes fasiste, patriotska osecanja ljudi su iz nekog razloga automatski povredjena. Niko ne moze da vam zabrani da volite svoju zemlju, niko i ne treba - to nije fasizam.
    S druge strane nemojte da se pravite da fasisticke organizacije u ovoj zemlji ne postoje, i da ne prave rsum. Ne znam da li ste slepi, ili ne vidite da u nisu postoji relativno velika grupa momaka golih glava u fajerkama i martinkama koje biju cigane zato sto su cigani, i sve ostale koji se ne slazu s njima jer su nesrbi(uvek u grupama naravno), i crtaju grafite s kukastim krstovima po gradu. E. vidite, to su nacisti, i ono sto ih razlikuje je to sto ne vole ostale jer nisu srbi, a to je granica izmedju patriotizma i nacizma koju su presli.

  • Nemanja Ilic

    11:23 // 9. 2. 2012.

    ja nisam neonacista! ja volim svoju zemlju i narod i nikog ne mrzim! bolje da su studije nazvali siptarski zlocini prema srbima! ili da pricaju o natalitetu i kako ga povecati! samo umemo da blatimo svoju zemlju i narod nista drugo!

    • Arandjel Dimitrijević

      11:41 // 9. 2. 2012.

      Kad neko voli svoju zemlju i svoj narod to je patriotizam - lepo i zdravo osećanje. Dobar si dečko, Nemanja, al treba malo da se edukuješ.
      Stvari prosto nisu crno-bele. To što neko primećuje porast profašističih tendencija u Srbiji ne znači automatski da nije patriota. Baš suprotno, jer patriotizam nije zatvaranje oči pred društvenim problemima, i konstantno tvrdjenje kako smo super i izuzetni, već i briga i uočavanje problema i pronalaženje načina da se oni reše.

  • Nemanja Ilic

    11:25 // 9. 2. 2012.

    ne uznemirava me, samo ne razumem sto se na tim studijama ne prica o ustaskim zlocinima nad srbima u II sv. ratu nego samo o romima? to je zaboravljeno?! cim srbin pipne nekog roma sve novine i mediji pisu o tome, a rom srbina nikom nista. prose, kradu, pljackaju a drzava ni prstom ne mrda! dvostruki arsini

    • xyz

      12:58 // 9. 2. 2012.

      Питања која Немања поставља јесу питања смисла.

      xaxaxaxaxaxa

      k'o ovo napisa i ostade ziv?! :

  • Milan petrovic

    12:20 // 9. 2. 2012.

    @Arandjel @mare @Anchi

    Uvrstite ovo u vas program. Bilo bi fer prema mrtvima:

    http://video.google.com/videoplay?docid=7382152105195322675

    • anche

      12:45 // 9. 2. 2012.

      petrovicu, aj nekad na kafu kad budem imala vremena?
      verujem da imamo puno toga da pricamo, i da se zapravo slazemo u mnogim stvarima samo nismo dobro poceli.

    • mare

      12:47 // 9. 2. 2012.

      Druze Petrovicu, tvoje zanimanje za komsije Hrvate je vise nego pohvalno. Ipak, mozda je bolje da se bavimo vise sobom nego drugima...?

    • Milan petrovic

      15:35 // 9. 2. 2012.

      @mare
      nisam drug mare..socijalisticko vreme je proslo iako ne i tvoj socijalisticki nacin misljenja znaci ne oslovljavaj me tako bio bih ti zahvalan. A vrlo me zanima ako neko mom narodu cini zlo. To je elementarno samopostovanje!

      @Anchi
      Vrlo moguce da bi se "skapirali" evo ti moji email pa pisi kad imas vremena i volje:
      [email protected]

  • Nemanja Ilic

    13:56 // 9. 2. 2012.

    Ziveo Milan Nedic armijiski djeneral SRPSKA MAJKA! Ugledajte se na njega!

    • xyz

      14:07 // 9. 2. 2012.

      bravo nemanja ilic!
      konacno si pokazao da su zaista potrebne antifa studije u ovom gradu!
      sedi, odlican pet.

    • kili

      09:45 // 10. 2. 2012.

      alo rodjace sa pravnog, sto nisi ovako glasan na predavanjima

  • Бане

    17:24 // 9. 2. 2012.

    АНТИ АНТИФА!

    • Milan petrovic

      20:15 // 9. 2. 2012.

      @Bane

      Uzmi ogledalo nekad.. stani izbroji do 10.. nije lose za mentalnu higijenu ;)

    • Бане

      22:23 // 9. 2. 2012.

      @Milan petrovic
      Ја јесам антифашиста и сваки самосвесни и правоверни Србин то мора бити ,али сам такође против ових назови антифашиста који су ништа друго него анархисти који преко идеја антифашизма покушавају да на мала врата прогурају хомосексуализам и сличне болести у Србију.

  • Nemanja Ilic

    10:23 // 9. 2. 2012.

    ja ne znam sta da kazem na ovo...
    Dodje mi da se zapitam u kojoj zemlji zivim?!Dal u zemlji homoseksualaca i roma ili u Srbiji

    • Arandjel Dimitrijević

      10:42 // 9. 2. 2012.

      Pa, da te obavestim, Srbija je između ostalog i zemlja Roma i homoseksualaca. Prema poslednjem popisu samo u Nišu ima preko 10.000 Roma, a sve statistike savremene medicine tvrde da je u svetskoj populaciji oko 10% ljudi homoseksualne orijentacije, pa tako i u Srbiji. To što ti te ljude ne srećeš ili ne primećuješ, to je zato što su izolovani i ugroženi, odatle i potreba za ovakvim studijama. Mada podsećam, Antifašističke studije u Nišu nisu namenjene isključivo ni Romima, ni homoseksualcima, već svim pametnim ljudima koji i trenutnoj društvenoj klimi prepoznaju porast nacionalizma, ksenofobije i profašističkih tendencija, plaše ih se, jer znaju kuda vode, i žele na neki način da ih reše.
      Ako tebe postojanje Roma, homoseksualaca ili antifašista uznemirava, to je već duboka psihologija.

    • Milan petrovic

      11:56 // 9. 2. 2012.

      @Arandjel
      Lepo ja reko da je ovde namera da se preko obraza nase zemlje i krvi predaka palih u antifasistickoj borbi ..gej lobi bori za svoja prava i za paradu.. sve si objasnio

    • Arandjel Dimitrijević

      12:15 // 9. 2. 2012.

      Petroviću, antifašisti nisu samo četnici i partizani, nego ih ima i danas. Evo ja sam antifašista i ne koristim blagodeti interneta da bi se javljao sa onoga sveta, nego živim danas i ovde.
      Drugo, savremene fašiste ne ugrožavaju samo homoseksualce nego sve ljude.
      I treće, da ponovim ima i Srba homoseksualaca, koji su u isto vreme i patriote i pravoslavci. Zamisli???
      Nego, nešto si mi sumnjiv, ovde se pominju razne ugrožene grupe, a ti napeo gej lobi i homoseksualci non-stop. Znaš da kažu da oni koji su najagresivniji u napadu na gejeve, da često gaje potisnute simpatije prema istom polu.

    • Milan petrovic

      15:38 // 9. 2. 2012.

      @arandjel

      jao nemoj s tom jeftinom psihoanalizom.. prica ti je totalno deplasirana.. razocaracu te al obozavam zene..

  • Nemanja Ilic

    15:47 // 9. 2. 2012.

    prodali veru za veceru...

  • Nemanja Ilic

    10:31 // 9. 2. 2012.

    Srbija nije fasisticka i nacisticka zemlja! Nacionalizam je voleti svoj narod i ne mrzeti tudji narod. Jel je to lose? E svasta

    • mare

      10:59 // 9. 2. 2012.

      samo za Nemanju Ilica, ponovo:
      Prava stvar u danasnje vreme narastujuceg NEZDRAVOG nacionalizma i dizanje ruzne glave NEONACIZMA.

    • Milan petrovic

      11:59 // 9. 2. 2012.

      @mare
      Sto volim takve ko ti Mare.. bilo bi lepo da mesto sto otvaras svaki dan b92 da procitas neku knjigu.. i ne palis se na te fraze koje ponavljas ko pokvarena ploca..

      Problem je sto rec nista ne kosta ..jesi svestan sta pricas? Kakav neonacizam ? o Boze ima li te..

  • Nemanja Ilic

    13:43 // 9. 2. 2012.

    dzaba gluvom saptati, gluvom namigivati...

  • Dragan

    08:58 // 14. 2. 2012.

    Evo i definicije fasizma sa vikipedije, pa ko misli da je antifasizam los nakon citanja, trebalo bi stvarno da se zamisli zasto tako misli:
    Фашизам је државно уређење екстремне деснице које радикално ограничава људска права ради веће стабилности и бржег напретка. Фашизам се противи комунизму, конзервативизму, демократији, индивидуализму, либерализму, материјализму, пацифизму и политичком плурализму.Назив потиче од лат. речи fascio – свежањ прућа са секиром у средини, симбол централистичке власти у Римском царству. Фашизам је генерички појам који означава идеологије, политичке покрете и организације као и владавинске покрете који су по својој функцији, те методама политичког деловања сродни италијанском фашизму. Посебно се користи као синоним са изразом нацизам.
    Борба је природни начин опстанка човека. Све разлике (културне, верске, политичке и сл.) треба укинути јер оне доводе у питање темеље заједништва. Терор је легитимно средство за успостављање уједначавања.

  • anche

    19:56 // 14. 2. 2012.

    tako se to radi:
    http://www.advance.hr/vijesti/ljudski-lanac-od-13-000-stanovnika-blokirao-neo-nacisticki-mars-u-dresdenu/

  • Nik

    14:18 // 12. 2. 2012.

    Ma bravo za inicijativu. Srbi su genocidna nacija pa to i Anđelina kaže a B92 odavno aminuje. Pa ovo je tradicionalno fašistička zemlja nama je preko potrebno da edukujemo mlade da ne ponove greške svojih predaka. Srbi su takođe i rasisti i homofobi. Jedina takva nacija na celom svetu. Od presudnog je značaja da se fašizam saseče u korenu pre nego što proklija.

    I obavezno pitajte svoje šefove da vam daju još para da organizujete još ovakvih studija. Tipa "Zločini Srba nad celim svetom."

    Bitno je deci otvoriti oči o tome kako smo pola sveta poharali i silovali.

    Da se mi lepo izvinimo svima i da mi imamo gej paradu u svakom selu u Srbiji pa da nas vidi Bog i da nam zavidi ceo svet na našem standardu. To je rešenje svih naših problema.

    Veliki plus za inicijativu. Samo napred.

  • Меда

    15:29 // 12. 2. 2012.

    @ Arandjel

    "To što ti te ljude ne srećeš ili ne primećuješ, to je zato što su izolovani i ugroženi"

    A zašto bi neko morao da primećuje ičiju seksualnu (dez)orjentaciju?
    Moje je pravo da ne želim da znam ko ga gde metne kad dođe kući pod jorgan u kasne sate...

    I odakle ti da su 10% populacije sveta pederi?

    Na engleskoj vikipediji imas 11 POUZDANIH IZVORA da se radi o rasponu PROCENA: 2%-13% populacije ISKLJUCIVO ZAPADNOG DRUSTVA su ILI pederi ILI su imali nekakav homoseksualni kontakt i ta procena je bez faktora modnog homoseksualizma.

    Takođe, bilo bi redno da ovi što se kače na AF nasleđe drugog svetskog rata ukažu na primere gde je npr. Jusuf Broz promovisao pedere da paradiraju kroz oslobođene gradove?

    =============================================

    Nego mnogo značajnuje, NIKO NIJE PRIMETIO da se NVO zalaze za AntifašističNu Borbu, ne za AntifašističKu.

    Ne mislim da je greška, voleo bih da nam NVO objasni razliku, kao i šta je to "fašitizacija"

  • Aleksandar Ilic

    13:05 // 13. 2. 2012.

    Zanimljivost u vezi nasih poslednjih ratova: Hrvati su se maksimalno trudili da kroz medije napadaju Srbe. Muslimani su napadali Srbe. Siptari su napadali Srbe. A Srbi? Pa nisu hteli da budu crne ovce pa su napadali Srbe kao sto i dan danas rade :).
    Jedan od razloga sto imamo loš imidž u svetu je što se tako sami predstavljamo. Nešto se ne vidi da se Šiptari trude da pohapse ljude koje su Srbi optužili za ratne zločine. A vala i Hrvati i Muslimani su se trudili da što manje svojih pohapse.. A Srbi?

    Nisam Srbin, ali sam državljanin Srbije, nisam nacionalista, briga me za sve religije, ali najveće sranje Srbima prave Srbi.
    A ovi anti-fašisti su sa moje tačke gledišta identični kao i ti protiv kojih se bore.

    • Dragan

      13:56 // 13. 2. 2012.

      @Aleksandar Ilic
      Hmm.. Ne znam zasto imas toliki otpor, i ostali, prema necemu sto se zove Antifa studije. Pogledao sam tvoj profil na Facebook-u, koliko se moze videti, i mislim da bi se sasvim lepo uklopio u studijsku grupu.
      Ja ne vidim da ce u programu biti bilo kakvih diskusija na temu ratova iz devedeset-ih godina, ni pitanje Kosova...
      Ozbiljno...
      Pozdrav!

    • Aleksandar Ilic

      16:00 // 13. 2. 2012.

      ja sam apsolutno protiv nasilja, to stoji.
      Ali ono sto me plasi, je da se krene u suprotnom smeru.
      Po meni, neko sme da se izjasnjava kao nacionalista ako ne poziva na povredjivanje nekog i ako sam to ne radi.
      I sto je najbitnije. Smeta mi naziv.
      Uglavnom, grupacije protiv kojih se borite nisu ni fašističke ni nacističke.
      Ako neko mrzi hrvate, ne znači da je fašista. Isto tako, ako neko mrzi homosexualce, ne znali da je fašista.. Čak i ako ih bije, ne znači da je fašista.

      Btw, mene lično ne zanimaju te studije jer ne vidim potrebu da meni neko skreće pažnju na nasilje. Čak sam i proaktivan po tom pitanju, i pomažem/branim ljude kad vidim da im treba pomoć...
      Tako da ne bih da zauzimam nekom mesto...

  • Dragan

    16:33 // 13. 2. 2012.

    @A.Ilic
    Ne znam zasto imas otpor prema nazivu. Fasizam u svojoj sustini ima nasilje, dok antifasizam ima nenasilje. Samim tim, ako pratimo logiku, ukoliko si ti nenasilan covek - u sta ja verujem - ti jesi antifasista. Evo teksta sa vikipedije o odnosu fasista prema marksistima, a moze lako biti i prema svakome ko misli i radi drugacije:
    Фашисти од самог почетка нису скривали своју мржњу према марксистима било које врсте. Обећавали су својим следбеницима одлучнију борбу против марксиста, него што су то чиниле партије које су заговарале људско право на различитост мишљења и идеја. Мусолини је стекао репутацију као ефикасан фашиста када је послао дивизије Црних кошуља, наоружаних до зуба, против италијаснких радника и сељака у штрајку због ниских примања између 1920. и 1921. године.

    Jednoumlje jeste jako opasna stvar i ja verujem da je upravo nasa istorija u drugoj polovini proslog veka stvorila kod ljudi otpor prema jednoumlju i recniku tog jednoumlja.

comments_report_caption
comments_report_notice
Pošalji komentar:

Vaš komentar će biti objavljen po odobrenju od strane administratora.

Vaš komentar je uspešno poslat i biće objavljen nakon što ga odobri neko od naših administratora.

Ukoliko želite da Vaš komentar bude odmah objavljen, možete se prijaviti preko svog Google, Facebook, Twitter ili Yahoo naloga.

Došlo je do greške pri dodavanju komentara
Preostalo ti je 400 karaktera

Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija Južnih vesti zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne – skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije kao i bilo kakvu pretnju, uvredu, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj.

Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Južne vesti nemaju nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za komentare i njihovo objavljivanje.

Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Južnih vesti.

Smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Administratorima Južnih vesti se možete obratiti ovde: admin {at} juznevesti {dot} com.

KOMENTAR DANA

Lišće da podnese ostavku zato što je zapušilo slivnike.

Miško čitalac

Tekst: Kiša stvorila reke na niškim ulicama, iz Vodovoda kažu da je lišće zapušilo slivnike

Pronađite nas na: