Džez, Keren Souza, ali i svađa publike obeležili treće veče "Nišvila"
Posetioci Nišvil džez festivala, pokazali su pretposlednje večeri da su ozbiljni džez poznavaoci, pozdravljajući aplauzima i uzvicima tonove muzičara sa glavne bine. Najviše reakcije bilo je tokom nastupa Keren Souze koja je pokazala zbog čega je smatraju jednom od najboljih latino džez i bosa pevačica. Međutim, veče je obeležila i svađa publike oko zaklanjanja pogleda.
Veče je otpočelo nastupom benda The Bypassers koji predvodi Hrvoje Šenjung koji su okupljenima predstavili svoj debitantski album The Curcle continues.
Iako plato nije bio ispunjen, stolice sa strane bine gde je nastupao bend bio je skoro ispunjen do kraja, a publike je aplauzima ispraćala svaku pesmu koju su Hrvoje i bend svirali.
Bend je pokazao kompaktnost na bini, a nakon nastupa, okupljeni su spontano prešli na drugu stanu gde ih je na bini očekivao nastup Conversation Sextet.
Drago nam je da smo ponovo na ovom mestu i nadam se da ste uživali - poručili su sa bine.
Publika je i tokom njihovog nastupa još jednom pokazala da su ozbiljna džez publika i da umeju da cene virtuoze na sceni.
Simbolično godišnjici koju slavi Nišvil sledeći nastup bio je rezervisan za Acoustic Version, džez sastav iz Bugarske, koji je nastupio na festivalu prvi put za prvi Nišvil, a publici je predstavio muziku koju stvaraju od 1985. godine. Kritičari ih prepoznaju kao jedan od najuticajnijih džez sastava iz ove države poslednjih decenija.
Organizatori su napomenuli da je njihovih nastup te, 1995. godine ocenjen kao najbolji, te da su još tada upisani u istoriju Nišvil džez festivala.
Nišvil 2024; foto: Jelena Mišić Usledio je potom nastup trojice višestruko nagrađivanih gitarista - Bireli Lagrene iz Francuske, Martin Taylor iz Velike Britanije i Ulf Wakenius iz Švedske, koji zajedno nastupaju pod imenom The Great Guitars.
Virtuozi su pokazali svoje umeće sviranja gitare, koje je na trenutak ostalo u senci svađe koja je nastala među publikom kod ograde.
Nišvil 2024; foto: Jelena Mišić Naime, publika koja je zauzela sedeća mesta u prvim redovima, zamerala je onima koji su stajali kod ograde da ne mogu da vide, a varnice su zaustavljene kompromisom da se deo publike odvojio i ostavio prostora da oni koji sede mogu da prate koncert.
Nišvil 2024; foto: Jelena Mišić Nakon završenog nastupa dodeljena im je nagrada “Car Konstantin” koju im je dodelo direktor džez muzeja iz Nju Orleansa.
Uzbuđeni smo da smo ponovo ovde. Takođe nam je veoma drago da smo imali prlike da ugostimo vašu izložbu o Šabanu Bajramoviću. Razlog zbog čega smo večeras ovde je dodela nagrade “Car Konstantin” – rekao je direktor Nju Orleans džez muzeja.
Najveće interesovanje tokom pretposlednje večeri festivala bilo je usmereno ka argentinskoj pevačici Keren Souzi koja je pokazala okupljenima zbog čega je smatraju jednim od najboljih latino džez vokala današnjice.
Nišvil 2024; foto: Jelena Mišić Ona je publici predstavila obrade nekih od najpoznatijih pesama, od Stinga do Radioheda, a publika je uzvicima i aplauzima pozdravljala svaku od njih.
Nišvil 2024; foto: Jelena Mišić Posetioci iz prvih redova, su čak u znak zahvalnosti razvili argentinsku zastavu i predali je Souzi koja je istu okačila o stalak mikrofona i zahvalila se.
Nakon njenog nastupa koji je izazvao veliko interesovanje publike, usledio je nastup kanadskog benda The Shufle Demons.
Nišvil 2024; foto: Jelena Mišić Energični Kanađani predstavili su publici kombinaciju džeza i fanka, a dodatno interesovanje predstavili su njihovi kostimi i scenski nastup.
Pokazali su da su pravi festivalski bend koji pravi dobru atmosferu, ali i da su jedan od najtalentovanijih kanadskih bendova.
Ujedno bio je to i najposećeniji poslednji nastup tokom tri dana zvaničnog programa Nišvil džez festivala, a obeležio ga je takođe i energični ples bubnjara.
Podsetimo, ovogodišnji Nišvil održava se jubilarni, 30. put, a zvanični program festivala otvoren je nastupima hedlajnerima Tio Krokera, Brooklyn Funk Essential-a i Black Uhuru, dok su druge večeri festivala imali priliku da čuju Arrested Development, Kamilu Džordž, Dženi Mekferson i tradicionalni kubanski zvuk.
Komentari
Poslednji komentari
rene
19:21 // 19. 8. 2024.
postadosmo JAZZ narod...idi begaj bre...0:0001 % ljubitelja
Nele
11:48 // 19. 8. 2024.
A šta fali kolu?!
Vladan Mitrović
11:44 // 19. 8. 2024.
Godinama već pričam da nemamo kulturu ali se uvek nadjju dežurni da okrive grad,državu,neku javnu instituciju,pa i komšiju ,samo da oni nisu krivi!!!!
Pošalji komentar:
Vaš komentar će biti objavljen po odobrenju od strane administratora.
Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija Južnih vesti zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne – skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije kao i bilo kakvu pretnju, uvredu, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj.
Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Južne vesti nemaju nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za komentare i njihovo objavljivanje.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Južnih vesti.
Smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.
Administratorima Južnih vesti se možete obratiti ovde: admin {at} juznevesti {dot} com.