00:12, 27. 7. 2012.
Godišnjica susreta Barbarose i Stefana Nemanje
Na današnji dan 1189. godine, Veliki župan Stefan Nemanja ugostio je u Nišu nemačkog cara, Fridriha Barbarosa, na njegovom proputovanju kroz Srbiju u Trećem krstaškom ratu.
-
17:45, 21. 11. 2024.
-
17:15, 21. 11. 2024.
-
16:22, 21. 11. 2024.
-
16:17, 21. 11. 2024.
-
15:00, 21. 11. 2024.
-
17:45, 21. 11. 2024.
-
08:47, 21. 11. 2024.
-
22:50, 20. 11. 2024.
-
17:37, 20. 11. 2024.
-
16:20, 20. 11. 2024.
-
14:16, 15. 11. 2024.
-
18:46, 19. 11. 2024.
-
22:50, 20. 11. 2024.
-
14:20, 19. 11. 2024.
-
16:20, 18. 11. 2024.
KOMENTAR DANA
21. 11. 2024.
Nije znao da 100 kila nije kažnjivo!
Bata Raka iz Niš čitalac
Komentari
Poslednji komentari:
Goran Milosavljević
07:31 // 27. 7. 2012.
1. Не постоје докази о потписивању било каквог документа, а још мање о месту сусрета и разговора.
2. Ова прича са виљушкама је народна традиција (подгревана у последње време) која нема везе са примарним или секундарним историјским изворима.
Svevladovic
09:32 // 27. 7. 2012.
Ja ne bih iznosio tako teske ali pausalne i neproverene tvrdnje. To sto ti nemas dokaze ne znaci da ne postoje. Ceo svet zna da se na srpskim dvorovima jelo viljuskama i to zlatnim dok se Evropa hranila rukama. Tu nema nikakve dileme. A to sto ti tvrdis je rezultat visedecenijske propagande koja je, nazalost, dobrim delom urodila plodom. Jos malo pa cemo tvrditi i da ne postojimo...
Panthooz
10:31 // 27. 7. 2012.
@svevladovic: Goran je izneo tvrdnje koje su manje teške i paušalne nego vaše. Ceo svet "zna" da se po srpskim dvorovima obedovalo zlaćanim escajgom, ali se dokaz toj tvrdnji krije u mitovima i legendama, ili u udžbenicima istorije sumnjivog kvaliteta kojima se oblikuje stav o svetu naše dece i omladine. Ponudite nam vi dokaz da se sve to tako zbilo, a da to nije citat iz opusa Filipa Višnjića. Verovatno je tačno da su Barbarosa i kompanija jeli rukama. I, šta to treba da predstavlja? Ništa, sem lažne i slabašne utehe pred poražavajućom činjenicom da, za 200 godina otkako moderna Srbija postoji, nismo ni za pedalj odmakli od Miloša Knjaza. Ponašamo se kao Grci, koji ceo Net ispuniše onim smešnim foto-stripovima koji prikazuju Grčku 500 godina p.n.e. i Nemačku u isto vreme. No, oni bar imaju materijalne dokaze da je to tako bilo. Ipak, i njima i nama bi bilo bolje da se pokrijemo ušima, jer ono što je Grčka danas (i Srbija danas) daleko je od onoga što su i Grčka i Srbija bile.
Goran Milosavljević
10:45 // 27. 7. 2012.
НЕ постоје докази ни да Адам и Ева НИСУ били Срби ;)
Luka Laban
11:31 // 27. 7. 2012.
Narodna tradicija moze,ali i ne mora biti verodostojna !!!
Dexa Pantelejski
19:36 // 28. 7. 2012.
@Горан Милосављевић
Е, мој мастере, теби је изгледа диплому дао исти онај што је Лакију Топаловићу дао возачку дозволу. Постоје византијски (Никита Хонијат и Јован Кинам) као и западни извори - дела посавског каноника Такена тј. Анзберта - "Historia de expeditione Friderici imperatoris" и
"Historia peregrinorum". Анзберт је чак лично присуствовао сусрету јер је био део Барбаросине свите. Још један непосредни сведок је посавски епископ Диептолд који је такође описао сусрет у Пантелеју у писмо војводи Леополду од Аустрије, то можеш наћи у "Chronicon magni presbiteri" ("Annales Colonienses maximi, Monumenta Germaniae Historica., Scriptores rerum Germanicarum”, XVII, Berolini 1928). Све остало што ти је промакло имаш у раду Бранка Георгијева који се може наћи у библиотеци Филозофског факултета у Нишу. Ако знаш где се иста налази. Поздрави колеге, где би ми били без вас...
Goran Milosavljević
22:38 // 28. 7. 2012.
Ако пронађеш место где Горгиев тврди да је потписан било какав уговор, да га је Барбароса потписао палцем, да је јео рукама и да су се срели на тачно утврђеном месту, ја ћу да признам да си ти заиста писац, а не фолирант и кокошар ;)
Milan petrovic
07:07 // 29. 7. 2012.
Горане поред непознавања историјских извора мањка ти елементарне логике! Византијска држава је била модел српској средњевековној држави у већини важних ствари па и у есцајгу, зар мислиш да се на византијском двору јело рукама?! А Германи су у то време били тешки дивљаци..
Goran Milosavljević
10:29 // 29. 7. 2012.
Историјска НАУКА темељи се на прецизном научном апарату и стриктном поштовању историјских извора. Њен циљ је да истражи прошлост како се она ЗАИСТА десила (wie es eigentlich gewesen). Историја не тражи одговор како се нешто МОЖДА десило. Ја не улазим у питање ко је каквим прибором јео (и наравно да постоји наведена могућност). Међутим, суштина је да не постоје историјски извори који би потврдили ту теорију. Дакле, она остаје у домену могућности, али ван домена науке. А лечење националних комплекса кроз мистификацију историје јесте оно што нагриза интегритет историјске науке у Србији и што отвара врата сличним теоријама суседних народа (илирско порекло Арбанаса и готско порекло Хрвата).
Молим Вас да наведете изворе на основу којих тврдите да су конкретно у Нишу, 27. јула 1189. Барбароса и Стефан Немања јели на наведени начин...
Dexa Pantelejski
00:17 // 30. 7. 2012.
"Мастере", кад већ нећеш да читаш Острогорског бар читај сопствене небулозне коментаре јер си написао "Не постоје докази о потписивању било каквог документа, а још мање о месту сусрета и разговора." Место сусрета и разговора описани су у тим књигама које си ти "превазишао". Не знам шта о томе кажу Баја Патак и Волт Дизни. Наравно, на факултету те нису научили историју али су ти зато објаснили да се туђи аргументи најлакше побијају увредама. Нема везе, не љутим се, није то ништа чудно за "мастере" потекле са институције где се научно проучава опус Јелене Карлеуше. Стави ти лепо прст на чело па се запитај нешто - ко је признатији? Ја као "списатељ" или ти као "историчар"? Кад смо већ код тога, како си дошао до звања "мастера"? Јеси ли научио текстове свих
Јециних песама или је деда ипак морао да прода њиву?
Goran Milosavljević
00:58 // 30. 7. 2012.
''Списатељу'',
Када сам помињао место мислио сам на наводе цркве Св. Пантелејмона, која апсолутно није поменута ни у једном историјском извору (када је у питању сусрет двојице владара).
Није да нема везе... Из твог одговора избија мржња и пакост дубоко увређене и искомплексиране особе, која свој интегритет брани ''познатошћу'', попут какве естрадне јаднице... О помињању продаје њиве да не причам, али свек' се чеше тамо где га сврби ;)
Dexa Pantelejski
11:09 // 30. 7. 2012.
Дипломац, не чини ли те се да пакост и злоба пре избија из неког ко напише нешто овако - "ја ћу да признам да си ти заиста писац, а не фолирант и кокошар ;)". Интересантан избор термина. "Кокошар". Свак' се чеше тамо где га сврби, зар не? ;) Него, како то да зналац твог ранга не држи предавања на неком другом месту а не по интеренет ћаскаоницама? Шта је било? Мрзи те професорка Карлеуша? Лако је брисати патос са члановима Деретићеве секте, како ствари стоје, ваша катедра служи искључиво за то.
Dexa Pantelejski
11:16 // 30. 7. 2012.
Суштина проблема је у ствари другачија. У Јорку су подигли споменик Константину и рекли да је баш на том месту оглапшен за августа, иако то није баш тачна локација. Али ниједан од њихових историчара неће галамити у вези тога. Зашто? Па зато што сујета неколицине дипломаца не може бити преча од просперитета читавог града. Код нас је, наравно, другачије. Нишки историчари се утркују да докажу како Медијана није царска резиденција, како Константин није можда ни рођен овде, а можда није било ни Чегарске битке и Нишке декларације... Ко зна, можда ће једног дана неки од твојих колега изаћи са теоријом да Ниш уопште није на планети Земљи. Зашто да не? Таман посла да оно мало знања стеченог на студијама искористите за нешто конструктивно. Што да се гради кад је лакше да се руши? За месец два имаћемо лепо уређен парк у порти Цркве св. Пантелеја - ето прилике нашим вајним мастерима да као водичи искористе дипломе и партијске књижице објашњавајући туристима какве смо ми Нишлије будале и лажови.
Goran Milosavljević
11:19 // 30. 7. 2012.
Пријатељу,
Што се више упињеш да докажеш да си интелектуалац и књижевник то дубље пропадаш у своје комплексе и несигурности...
За почетак искористи своју ''развијену'' машту, па не кради моје реченице, а затим научи и граматику (и примени је и у својим писанијама)... Каже се ''брисати патос члановима'' а не ''брисати патос са члановима''...
Goran Milosavljević
11:28 // 30. 7. 2012.
Значи као Арнаути... Људи ''доказали'' да су српски манастири на Косову и Метохији заправо илирски и сада могу да навлаче туристе о.О
Браво Декса! Обманом до развитка туризма и угоститељства!
http://sr.wikipedia.org/sr/%D0%98%D0%BB%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%BE%D0%BD_%D0%A0%D1%83%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%86
Dexa Pantelejski
11:31 // 30. 7. 2012.
Stvarno? E, baš ti hvala... Pošto je očigledno ne možeš da nađes posao u struci uprkos diplomi prestižnog fakulteta i urođenoj inteligenciji - da te predlozim redakciji Južnih vesti za lektora? :)
Dexa Pantelejski
11:37 // 30. 7. 2012.
Vidi... Uveli Wikipediu kao pomoćni udžbenik na Filozofskom u Nišu.
Dexa Pantelejski
11:44 // 30. 7. 2012.
E, a da sačekamo da nam vi iz SPO-a pronađete novo mesto gde su se stvarno sreli Barbarosa i Nemanja?
Ionako vi imate iskustva sa tim, eno, pronašli ste Čila Dražu.
Goran Milosavljević
11:47 // 30. 7. 2012.
Како волим када убодем право у мету...
Удри Декса, да сви виде како си велики ''књижевник'' ;)
Иларион Руварац био је српски патриота и научник. Зачетник српске критичке историографије вероватно није ни претпостављао да ће му људи твог ранга и репутације након више од сто година оспоравати животно дело...
Dexa Pantelejski
11:51 // 30. 7. 2012.
Potego si sirotog Ilariona sa Wikipedije da bi dokazao - šta? Da ovaj grad treba da čeka da se "masteri" sa fakulteta "Dr Jelena Karleuša" dogovore gde su zakopani Tutankamon i Miki Maus pa da se onda krene u promociju turističkih potencijala?
Goran Milosavljević
11:54 // 30. 7. 2012.
Смири се човече, прегореће ти ''таленат'' ;)
Dexa Pantelejski
11:57 // 30. 7. 2012.
Legendarna duhovitost štrebera sa Filozofskog... grohotom se smijem :))))
Goran Milosavljević
12:03 // 30. 7. 2012.
Да ли си свестан колико унижаваш себе, црни Декса? Кренуо си сарказмом у покушају, а сада режиш као везан кер ;)
Dexa Pantelejski
12:09 // 30. 7. 2012.
Naravno da sam svestan. To će se, bojim se, negativno odraziti na prodaju mojih knjiga ovog meseca. Svi će da kažu "evo ga onaj pisac što se zamerio čuvenom istoričaru Goranu Kakomubešeprezime?"
Goran Milosavljević
13:09 // 30. 7. 2012.
Већ си нагласио своју естрадну популарност, не понављај се ;) Када већ немаш никакав књижевни интегритет, онда удри по Карлеуши и политици ;)
Dexa Pantelejski
14:45 // 30. 7. 2012.
Moram da priznam da su tvoje "duhovite" opaske zabavnije od "istorijskih" teorija. Samo tako nastavi majstore, svet bi bio mnogo dosadno mesto da nije ljudi poput tebe... ;) Ajde da cujemo dalje - knjizevni integritet, gramaticka pravila, ko je zakopo Drazu i Barbarosu u istu grobnicu, vicevi na temu doslednosti SPO-a... pucaj...
Goran Milosavljević
14:57 // 30. 7. 2012.
Па ти си потпуно истеран из колосека XD
Dexa Pantelejski
15:32 // 30. 7. 2012.
Jesi siguran da se tako pravilno kaze? Sta se te ucili u vecernjoj skoli? Kosa tanka, uspravna debela...
Goran Milosavljević
15:49 // 30. 7. 2012.
Скроз си запржио овим коментаром... Сада ће сви да помисле да сам ја завршио вечерњу школу :)
Драги ''списатељу'',
Ја могу (а не морам) да приложим оверену копију гимназијске дипломе, дипломе професора историје и мастера историје Срба у средњем веку, али ти никада нећеш моћи да докажеш да си прави писац ;)
Dexa Pantelejski
16:59 // 30. 7. 2012.
"Ја могу (а не морам) да приложим оверену копију гимназијске дипломе, дипломе професора историје и мастера историје Срба у средњем веку"
Црни синко, зар је сва та документација потребна да би човек постао удбашка друкара? Страшно! Ал шта да се ради кад ниси могао да нађеш неки поштенији посао. Кад смо већ код тога, радиш ли ти нешто у животу сем што дезинформишеш народ по интернету и распитујеш се о људима код њихових познаника и пријатеља? Знам да ДБ добро плаћа, ал није баш да си се запослио "у струци".
ПС. Ко оверава те твоје дипломе? Барбароса палцем? Или можда Карлеуша носем? =)
Goran Milosavljević
17:19 // 30. 7. 2012.
Како тако реномираног ''списатеља'' потресе група школараца, па то је страшно XD
Svevladovic
17:33 // 30. 7. 2012.
@Goran Milosavljevic:
Каже се ''брисати патос члановима'' а не ''брисати патос са члановима''
Ako cemo pravo, kaze i jedno i drugo. Zavisi da li su "clanovi" drustvo ili sredstvo ;)
Goran Milosavljević
11:01 // 31. 7. 2012.
Мислио је на средство ;) Веруј ми...
Anchi
07:47 // 27. 7. 2012.
Jedna ispravka: NEMANJA je nudio Barbarosi savez protiv Vizantije, a ne obrnuto... Barbarosa je krenuo u krstaški pohod, i to mu je bio primarni plan, zbog kog je odbio savez sa Srbima protiv Vizantije...
Dakle: pozabavite se ozbiljnije temom o kojoj pišete... tačni podaci ne bi bili naodmet...
luxe deluxe
11:45 // 27. 7. 2012.
Sačuvan je njihov pisani dogovor,ali je čudno da se retko pominje nešto važno:St.Nemanja je bio pismen i potpisao je ugovor,a F.Barbarosa je bio nepismen i samo je znakom iks 'overio'ugovor...Viljuške kakve mi danas poznajemo,prvi put su došle u Evropu u 16.veku i to u elizabetansku Englesku.
Goran Milosavljević
12:08 // 27. 7. 2012.
1. Писани договор није сачуван (не само зато што је уништен, већ и зато што ништа није договорено)
2. Виљушке какве ми данас познајемо праве се у Металцу и другим фабрикама, а разне врсте прибора за јело користиле су се у Европи још у праисторијско доба (назубљене кости и др) ;)
Бранислав
14:53 // 27. 7. 2012.
..ако је састанак био 27.јула 1189. године...да није у питању јулијански календар ?..ако је у питању јулијански календар онда је годишњица на Светог Пантелејмона...дакле 27.07.(09.08.)...
Svevladovic
15:09 // 27. 7. 2012.
Jos jedanput: ne tvrdite nesto ukoliko niste sigurni. Ovde mozete napisati sta god zelite ali to ne znaci da je istina!
@Goran Milosavljević: Ja bih Vam savetovao da malo prelistate neke udzbenike iz istorije Srba. Rado cu Vam preporuciti neke ukoliko Vas ta materija interesuje.
@Panthooz: A koja je to moja tvrdnja teska? Ja sam samo izneo par cinjenica koje su lako proverljive i nista vise.
Panthooz
01:00 // 28. 7. 2012.
@Svevladovic: ništa što ste naveli nisu činjenice, već deretićevske tlapnje. Samim tim - nije ih moguće proveriti, a to je već teško samo po sebi.
Svevladovic
14:22 // 28. 7. 2012.
@Panthooz
A koju ste to Vi nedereticevsku proverljivu cinjenicu naveli? Samo gundjate kakvi smo mi, kakvi su Grci, blah, blah...
Svevladovic
15:11 // 27. 7. 2012.
Steta sto sam ovde jedini skolovani istoricar ja. Voleo bih da se neki kolega ukljuci u ovu raspravu.
Goran Milosavljević
18:03 // 27. 7. 2012.
Ја сам мастер из историје Срба у средњем веку, тако да сам уџбенике давно превазишао ;) Међутим, уколико мислите на сробоамебску школу инг. Јована Деретића онда заиста нисам школован ;)
Svevladovic
19:24 // 27. 7. 2012.
Bravo, kolega. Nije mi bilo tesko da pogodim da imate znanja i interesovanja za ovakvu materiju ali se gde ste naucili da selektivno iznosite podatke. Da nije u pitanju postkomunisticko-neoliberalisticka darvinovska skola? Komunisti su nam mnogo zla naneli, znate...
P.S: Jovan Deretic je akademik, cisto zbog javnosti ;)
Goran Milosavljević
00:11 // 28. 7. 2012.
Када Милоша Благојевића, Михаила Динића, Георгија Острогорског, Владимира Ћоровића и друге неко сврста у такву сумануту групу то је заиста лудило састављено из много параноја и теорија завере... А Јован Деретић је академик апсолутно исто колико и чувени Мишко Циганин ;)
Svevladovic
00:18 // 28. 7. 2012.
Ja nikoga nigde nisam svrstavao. Naprotiv, to cinite Vi. A koliko vidim treba jos puno da procitate sa Wikipedije...
Goran Milosavljević
12:38 // 28. 7. 2012.
Википедија је општа енциклопедија намењена најширој популацији људи, тако да заиста са Вама не могу да настављам расправу... Могу само да Вас подучим ;)
Svevladovic
14:12 // 28. 7. 2012.
Hvala na ponudi ;) ali nema potrebe ;) Ja ovo ne smatram raspravom ;) zelja mi je bila da diskutujemo o temi iz naslova na strucnom nivou ;) Medjutim ;) vidim da ste se udaljili od teme i da ste o svemu pricali a najmanje o ovom istorijskom susretu ;) Slazem se da ovu "raspravu" treba prekinuti ali se nadam da cemo je nastaviti nekom narednom prilikom i u nekom prikladnijem okruzenju ;)
Dexa Pantelejski
19:49 // 28. 7. 2012.
@Goran Milosavljevic
Mastere, okreni "Istoriju Vizantije" od OSTROGORSKOG, strana 381.i tu ces naci podatke o ovom dogadjaju: "Nemanja, u pratnji svog brata Stracimira, docekao je Fridriha Barbarosu u Nisu sa velikim pocastima". Sad, sasvim je moguce da Ostrogorski nema pojma ili da je ova knjiga jedan od udzbenika koje si prevazisao. Pitanje je onda iz cega vi tamo na katedri ucite srednjevekovnu istoriju? Iz Mikijevog zabavnika?
Goran Milosavljević
22:23 // 28. 7. 2012.
''Списатељу'',
Да си до краја проичитао коментарисање између анонимног љубитеља историје и мене схватио би да нисам тврдио да до сусрета није дошло, већ да никакав споразум није потписан и да апсолутно није познато:
1. Где се у Нишу или околини сусрет десио
2. Чиме су домаћини и гости јели
3. Да ли је икаква сарадња договорена
Прилажем оригинални извор, а читање Острогорског и поседовање најчитанијег уџбеника из историје Византије не чини те стручњаком...
Ansbert, Historia peregrinorum, 28‡31, 1-32, str. 134-135/ Preveo sa latinskog
Branko Gorgiev u "Niš u delima putopisaca", priredio Vidosav Petrović, drugo dop. izd.
Niš, 2001, 31.
Svevladovic
01:14 // 29. 7. 2012.
1. Nisam anoniman. Procitaj moje prezime (boldirano iznad svakog komentara);
2. Nisam ljubitelj istorije vec magistar ;)
@Dexa Pantelejski: Mozda i "Politikin zabavnik"? :D
Goran Milosavljević
02:45 // 29. 7. 2012.
Знао сам да си то ти Томо!
Milan petrovic
07:34 // 29. 7. 2012.
С ове дистанце овај догађај не треба посебно наглашавати сем чињенице да смо јели користећи виљушку а да је дивљи Герман јео рукама како и приличи Германском имиџу тога доба. Знамо шта су крсташи радили Византији и Цариграду и колико ће ти дивљаци њу ослабити и опљачкати 1204. Знамо исто тако да је Византија била "мајка" Српској држави и да је своје "дете" учинила некад милом али углавном силом самосталним. Србија је изборила своју самосталност али је од "мајке" добила неопходно "васпитање" и културу тога доба. Узимајући целокупну еволуцију догађаја Немањин потез да преговара и да почашћује Барбаросу је најблаже речено непромишљен али вероватно у неком смислу и битан за то време. Ову суптилну амбиваленцију у вредновању овог догађаја треба ипа препустити експертима.
Goran Milosavljević
10:44 // 29. 7. 2012.
Недопустива модернизација историје... ''германски имиџ'', ''српска мајка'' и жеља за блискошћу са ''братским народима''.
Milan petrovic
18:38 // 29. 7. 2012.
Дај Горане опусти се, прво немој да ми персираш и још с великим В.. исту уштогљен приступ имаш и са својом мастер науком.. историја није ригорозна дисциплина и никад неће бити.. требало би да знаш да је чак и физика као фундаментална наука мењала своји поглед на свет за 180 степени неколико пута..Њутнова, Релативистичка, квантна итд. зашто би историја имала јединствену ИНТЕРПРЕТАЦИЈУ догађаја?! Још поготову ако се узму у обзир разни центри моћи које никад не треба занемарити, а ако је неки народ био разапет између истока и запада, правславља, католичанства и ислама, Отомана и Аустроугара, Млетака и Црнојевића, Папе и Патријарха, богумила и православља чекића и наковања онда је то Српски! И то није никаква митоманија него пука реалност! А ако би да се правиш да тога нема и није било онда си тотални аутиста.
Goran Milosavljević
01:02 // 30. 7. 2012.
Зато што Милане ти и ја коментаришемо на Јужним вестима, а не гостимо се медовином и не бљује нам ватра из уста... ИСТОРИЈА се десила на један начин, а не на десет могућих и данашњем човеку примамљивих... http://sr.wikipedia.org/sr/
%D0%9B%D0%B5%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B4_
%D1%84%D0%BE%D0%BD_%D0%A0%D0%B0%D0%BD%D0%BA%D0%B5
Milan petrovic
03:50 // 30. 7. 2012.
Ја медовину пијем кад год сам у прилици!:) Још си млад Горане тако да се држиш ко пијан плота првих лекција које си научио на факсу. Доћиће надам се са искуством неко зрелије промишљање историје. Без намере да будем малициозан али да ипак илуструјем твоју "незрелост" рећићу само оно што ни ти не кријеш а то је да си у СПО који је па у коалицији с ЛДП. Да те занима и нешто више сем "како бити пристојан у животу и науци" схватио би да ти је лидер странке карикатурни реликт посткомунистичке службе ДБ који се поигравао и спрдао са српским национализмом, а да је његов коалициони партнер онај који не познаје ништа од српске историје нити га она интересује!
Goran Milosavljević
07:06 // 30. 7. 2012.
Ако је зрело промишљање рекла - казала наклапање и претпоставке без икакве основе,шовинизам и предрасуде, онда желим да останем незрео ;)
А моје чланство у СПО говори само о доследности, поштењу и политичкој одговорности, док твоје понашање голуба прелетача говори о карактеру и то много...
Svevladovic
09:34 // 30. 7. 2012.
Milane,
Kakve sada veze SPO ima sa temom? Ako je Goran clan SPO to je njegova privatna stvar. Ali hajde da i ja dam svoj sud. SPO je retko dosledna stranka. U principu, smer kojim se krece i na koji zeli da izvede Srbiju je isti od pocetka 90-ih. Nemoj samo da mi kazes da je isao u koaliciju sa svim i svakim jer su to svi radili, takve su politicke okolnosti. Vuk je cinio greske, mozda mu je ova poslednja najveca (koalicija sa LSD-om). Sve u svemu ja nemam nesto krupno da mu zamerim. Jedino SPO insistira na kljucnim potezima i zakonima koji bi pomogli da raskrstimo sa mracnom i sramotnom komunistickom prosloscu. Ali ima previse "drugova" i "saradnika" u parlamentu, na zalost.
Hajde prokomentarisi Cedicu kad si vec komentarisao Vuka. Bas me interesuje sta ces o njemu reci :)
Dexa Pantelejski
11:33 // 30. 7. 2012.
"А моје чланство у СПО говори само о доследности, поштењу и политичкој одговорности"
Jel ta doslednost podrazumeva i ono sečenje ruke svakom ko podigne barjak strane zemlje? Mislim, te pretnje sakaćenjem mu bejahu nešto kao osnova demokratije...
Goran Milosavljević
11:59 // 30. 7. 2012.
А зашто се толико љутиш када ти ја само износим оно што и твоји познаници и пријатељи мисле о теби?
Dexa Pantelejski
12:06 // 30. 7. 2012.
Eto vidiš, tu je razlika između mene i teme. Ja za tebe nisam ni čuo dok nisam pročitao sitna pisanija na ovom sajtu a ti ne samo da si veoma informisan o meni nego znaš i mišljenja i gledišta mojih prijatelja... Tvoja obaveštenost je zaista fascinantna, priznajem. Svaka čast.
Jel su svi članovi niškog SPO-a tasteri DB-a ili ta privilegija ide samo onima sa diplomom mastera? :)
Goran Milosavljević
13:11 // 30. 7. 2012.
Пријатељу,
ти толико форсираш своју популарност да је Карлеуша Ћанда Карић Тошић за тебе мало дете ;)
Боље ради на писмености, када већ стил и квалитет писања не можеш да поправиш ;)
Dexa Pantelejski
14:19 // 30. 7. 2012.
Оно јесте, у праву си... О књижевном интегритету српских писаца данас одлучује ко стигне. Од баба на пијаци до интернет фантома који се лажно представљају као историчари.
Надам се бар да ти ниси слагао у вези партијске књижице.
Goran Milosavljević
14:26 // 30. 7. 2012.
Правилно је ''у вези СА партијском књижицом''...
Svevladovic
14:47 // 30. 7. 2012.
@Dexa:
"Jel ta doslednost podrazumeva i ono sečenje ruke svakom ko podigne barjak strane zemlje?"
To je istrgnuto iz konteksta. Da si upoznat sa tim Vukovim govorom i drustvenim prilikama toga vremena znao bi da je izjava 100% na mestu. I ja bih to isto izjavio u tom trenutku. Vuk je makar molio da se prestane sa "Milosrdnim andjelom" za razliku od nekih koji su pozivali na jos intenzivnije bombardovanje.
Uostalom, sta ste se navadili na Goranovo clanstvo u SPO? To nema nikakve veze sa temom. Ali ako tako nastavite moracu da se stavim na Goranovu stranu iako sam u strucnoj raspravi bio protivu njega ;)
Jeste, neki clanovi niskog SPO jesu bili tasteri, nisu svi. Ja nemam nista protivu njih. Radili ljudi svoj posao, poslodavac se lepo oduzio. Zameram samo sto ih SPO nije amputirao na vreme.
Na kraju, nikako mi nije jasno zbog cega se SPO demonizuje. Pa nije Vuk upropastio Srbiju ni 90-ih ni nakon 5.oktobra. A narod k'o ovce, samo bleji i bekece iako ne zna ni zbog cega.
Dexa Pantelejski
15:31 // 30. 7. 2012.
@Svevladovic
Mislis da je sve to apsolutno irelevantno. Mi ovde nemamo nikakvih dokaza da je Goran clan SPO-a, niti da je studirao istoriju, niti da ima diplomu...
U stvari, mi ne znamo ni da li je Goran stvarna licnost uopste :)
Goran Milosavljević
15:41 // 30. 7. 2012.
Декса, када неко манијачки удара по тастатури уписујући немушто ''ахахахахах'', то пуно говори о њему ;)
Свевладовић, надам се још жустријим расправама, јер са људима попут тебе вреди разговарати!
Dexa Pantelejski
17:04 // 30. 7. 2012.
"Декса, када неко манијачки удара по тастатури уписујући немушто ''ахахахахах'', то пуно говори о њему ;)"
Тако је. Говори да за саговорника има лажног историчара са измишљеном дипломом али са ретким смислом за хумор. Свака друга реакција би била непримерена. Наравно, све то под условом да се иза твог имена и презимена (са све дипломом "мастера")не крије групица клинаца којима је досадно на часу ликовног.
Goran Milosavljević
17:09 // 30. 7. 2012.
Грешиш Декса,
''ахахахахах'' говори да ти је ментално стање влиско Брејвиковом, јер те је из такта истерала група школараца сморених часом ликовне културе ;)
Svevladovic
17:38 // 30. 7. 2012.
Gorane, i ja se nadam "zustrijim" raspravama. U pozitivnom smislu, naravno ;)
Mozda i svratim do SPO-a pa da vidimo sta cemo sa ovim komunjarama :) Jos uvek zivim za 6. oktobar!
Dexa Pantelejski
14:29 // 30. 7. 2012.
ahahahaha... :)))))))
koji si ti car...
weflex
20:47 // 30. 7. 2012.
Goran Milosavljević 14:26, 30.07.2012.
Правилно је ''у вези СА партијском књижицом''...
Ovde moram da se ukljucim kao 'lagani' poznavalac srpskog jezika..
ISPRAVNO je bez SA, jedino ako nisi mislio da je Deksa u vezi (porodicnoj, ljubavnoj, politickoj ili kakvoj vec) SA partijskom knjizicom (6.padez - INSTRUMENTAL).
SA je oznaka drustva upotrebe instrumentala - primer Druzim se SA Deskom, a pricam u vezi Dekse.. :)
Goran Milosavljević
10:59 // 31. 7. 2012.
Предлог ''са'' заиста означава друштво, али у овим случајевима има шири смисао, па се увек примењује...
Правопис српскога језика, екавско школско издање, Митар Пешикан, Јован Јерковић, Мате Пижурица, Матица српска, Нови Сад и ЗУНС, Београд, 1985.
Juzni Vetar
02:22 // 31. 7. 2012.
Koliko si samo jadan... Strašno.
Blago nama
15:09 // 31. 7. 2012.
Nije ni cudo sto je Nis toliko jadan po pitanju kulture, kad se ljudi jos busaju time ko je kad jeo viljuskama, i kad mu je najbolji pisac neko ko pljuje po obrazovanju (kiselo grozdje sindrom)
Svevladovic
18:59 // 31. 7. 2012.
Najbolji pisac? Magicni Cira je sa nama? :O
lozni kalem
12:32 // 2. 8. 2012.
@Blago nama, skoro da si potpuno u pravu. Jos kakav smo nekulturan Savet za kulturu imali i njegovu predsednicu, napaljenu bibliotekarku, koja je htela da bije novinara KOPERNIKUSA pred kamerama a drugima je pretila...eeee...
Nebojša Ozimić
07:39 // 2. 8. 2012.
Gorane, jedan deo kod Ditpolda jasno potvrđuje da je ugovor sklopljen a glasi: '' Osim toga, reče, prijateljstvo koje je, kako bejaše čuo, bilo sklopljeno između gospodara imperatora i velikog župana (tj. Stefana Nemanje, jer u napomeni piše "Serviae") njemu je padalo veoma sumnjivo i teško”.'' (Dietpoldus, Cronicon magni presbiteri, 3-8, 510)Dakle, PRIJATELJSTVO JE SKLOPLJENO a jezikom diplomatije će se doći do toga da je ugovor potpisan- stavljen na papir...
Goran Milosavljević
11:58 // 2. 8. 2012.
Језиком ДАНАШЊЕ дипломатије (зато што у данашње време колико год да не дође ни до каквог договора, потписују се разни споразуми о разумевању или чему год)... У то време то може да значи много ствари (без непријатељстава је прошао сусрет или пролазак кроз жупанове земље, имали су заједничког непријатеља...). Остављам могућност да је уговор потписан, али то није потврђено историјским изворима (нити заједничким акцијама или сарадњом у каснијем периоду).
Goran Milosavljević
12:00 // 2. 8. 2012.
Међутим, то је најмањи проблем... Главна расправа овде је ишла по питању потписивања палцем, прибора за јело и места сусрета делегација и наводног потписивања уговора.
Немања Поповић
11:21 // 2. 8. 2012.
Vama baš nije dosadno! :D
Tata Tatira
13:20 // 11. 10. 2013.
Aman, ljudi, dosta više sa tim mitom o viljuškama!!!
Danijel Bajic
03:35 // 9. 6. 2016.
A zasto mislis da je to mit o viljuskama?
Panthooz
19:26 // 1. 9. 2016.
Hehehe...
comments_report_caption
Pošalji komentar:
Vaš komentar će biti objavljen po odobrenju od strane administratora.
Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija Južnih vesti zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne – skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije kao i bilo kakvu pretnju, uvredu, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj.
Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Južne vesti nemaju nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za komentare i njihovo objavljivanje.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Južnih vesti.
Smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.
Administratorima Južnih vesti se možete obratiti ovde: admin {at} juznevesti {dot} com.