Odjava "Nišvila 2024" kroz objektiv "Južnih vesti"
Jubilarni 30. Nišvil džez festival završen je u nedelju, 18. avgusta izuzetnim nastupima i neponovljivom atmosferom kojoj je najviše doprinela Konstrakta, ali i niški EYOT koji je nastupom zatvorio ovogodišnji festival. Među hedlajnerima koji su doprineli festivalskoj atmosferi bili su i Arrested Development, Brooklyn Funk Essential, Black Uhuru i Keren Souza. Kroz Tvrđavu tokom festivala prošlo je 180.000 ljudi.
Prvo veče Nišvil džez festivala, u četvrtak, 15. avgusta donelo je uživanje u muzičkim novitetima i energičnim nastupima. Publika je osetila autentičan duh festivala, od samog početka, kada je Nišvil Jam Okrestra, sastavljena od mladih muzičara, otvorio festival obradama balkanske muzike i fjužn zvucima.
Indonežanski bend Vertigong uneo je element egzotike korišćenjem tradicionalnih instrumenata, a nastup Tia Krokera i njegovog benda, poznatog po kosmičkim interpretacijama, uveo je publiku u svet post-bopa i fanka. Nakon toga, Brooklyn Funk Essential je pružio ritmičan i uzbudljiv fank performans koji je dodatno rasplamsao energiju.Usledio je nastup jamajčanskog rege benda Black Uhuru, koji je još jednom pokazao da niška publika voli ovaj muzički žanr, a u prvim redovima mogle su da se vide i jamajčanske zastave.
Kermesz AL' Est, svojim fuzionim pristupom, donio je jedinstven spoj džeza, metala i istočnoevropske tradicije.
Drugi dan festivala započeo je atmosferom prave kulturne raznolikosti, kojoj je doprineo Hilarious Disaster donevši spoj ukrajinske narodne muzike i džeza.
Arrested Development; foto: Jelena Mišić
Poput Ukrajinaca i albanski Ajs Quartet pružio sofisticiran i kompleksan zvuk. Kamila Džordž je svojim stilizovanim džezom i zvucima saksofona upotpunila veče.Na hip-hop bini su se festivalu se pridružio niški dvojac Stereo Banana, čiji su zvuci “kungfuzije” dodatno doprineli atmosferi.
Sličnu energiju imao je i američki Arrested Development, čime je stvorena atmosfera uzbudljivih ritmova i eksplozivnih nastupa. Ansambl Estudiantia svojim kubanskim zvucima i tradicionalnim pristupom muzici, takođe je doprineo da kraj večeri bude uspešan.
Treće veče 30. Nišvil džez festivala u potpunosti je bilo posvećeno džez muzici. Program su otvorili intimniji nastupi bendova The Bypassers koji je predvodio Hrvoje Šenjung, a potom Conversation Sextet-a i Acoustic Version-a. Publika je pokazala ozbiljnu pažnju prema džezerima na sceni,
Vrhunac večeri bili su nastupi Birelija Lagrena, Martina Tejlora i Ulfa Vakejnusa, koji su kao The Great Guitars izveli virtuozni gitarski nastup.
Karen Souza; foto: Jelena Mišić
Iako je atmosfera bila delimično narušena zbog nesuglasica među publikom oko toga ko može, a ko ne da vidi binu, problem je zaboravljen kada je započeo nastup argentinske pevačice Keren Souze, koja je oduševila publiku izvanrednim izvođenjem i obradama poznatih pesama.Pretposlednje veče završeno je energičnim nastupom kanadskog benda The Shufle Demons. Predstavili su publici kombinaciju džeza, fanka i panka, a dodatno interesovanje predstavili su njihovi kostimi i scenski nastup.
U nedelju, 18. avgusta, poslednje večeri festivala publika je uživala u raznovrsnim izvođačima, a atmosfera je bila izuzetno uzbudljiva.
Vrhunac večeri bio je nastup Konstrakte, koja je okupila veliku, entuzijastičnu, glasnu i pretežno mlađu publiku, koja je stajala tik uz binu i pokazala odlično znanje tekstova pesama.
Konstrakta; foto: Jelena Mišić
Konstraktin nastup bio je najposebniji trenutak festivala, sa gromoglasnim aplauzima i oduševljenjem koje je kulminiralo njenim izvođenjem pesme sa Evrovizije.Završnica festivala pripala je niškom bendu EYOT, čiji je nastup bio posebno emotivan. Publika je stajala uz binu, prateći svaki pokret muzičara, a njihov koncert završio je sa dva bisa i višeminutnim aplauzom.
Atmosferu nakon završenih festivalskih večeri na glavnoj Earth/Sky bini, publika je prenosila na Midnajt binu i u ritmovima di-džejeva sa bine provod nastavljala do duboko u noć.
Tokom svih dana Nišvila kroz Tvrđavu prošlo je više od 180.000 ljudi, a tokom sumiranja utisaka, ostavljena je dilema, da li će festival dobiti nacionalni status i povlastice, ili će "apetiti" organizatora morati da budu smanjeni, a glavni program preseljen na Letnju pozornicu.
Komentari
Poslednji komentari
Bozidar Zivkovic
15:01 // 23. 8. 2024.
Po meni niste uopste pomenuli ubedljivo najbolji nastup Theo Crockera . On je obelezio ovaj 30-ti jubilej jer je imao svetski nastup . njegova truba je vasionska ! Pa takodje veoma stidljivo ste pomenuli i ivrstan nastup Camile George .
Ica
14:08 // 22. 8. 2024.
Open stage, iako izvođači koji su nastupali na toj bini nemaju veze sa džezom, i Stereo Banana na hip hop stageu gde je bilo više ljudi neko na Main stageu
Danijela
08:41 // 22. 8. 2024.
Kao i do sada ODLICNO! Grad ozivi u toku Nisvilla. Steta sto nemamo vise ovakvih desavanja. Nis je mrtav grad i zapostavljen, steta!
Pošalji komentar:
Vaš komentar će biti objavljen po odobrenju od strane administratora.
Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija Južnih vesti zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne – skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije kao i bilo kakvu pretnju, uvredu, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj.
Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Južne vesti nemaju nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za komentare i njihovo objavljivanje.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Južnih vesti.
Smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.
Administratorima Južnih vesti se možete obratiti ovde: admin {at} juznevesti {dot} com.