Piter Nali: U svetu animacije lokacija više nije prepreka – važan je samo talenat

Piter Nali Digitalk foto Dunja Dopsaj Digitalk
Piter je radio na preko 20 međunarodnih igranih filmova; foto: Dunja Dopsaj, Digitalk

Jedno od najzanimljivijih predavanja na nedavnoj konferenciji Digitalk u Nišu održao je Piter Nali, direktor vizuelnih efekata i animacije u ILBE grupi, osnivaču domaćeg kreativnog studija za animaciju Iervolino Studios, široj javnosti poznatom po prvom kratkometražnom animiranom serijalu Puffins Impossible. Piter Nali za Južne vesti pričao je o saradnji sa Džonijem Depom i Milošem Bikovićem, najavio je Pafinse na nacionalnoj televiziji, a kaže da im je Niš oduvek bio na radaru za proširenje posla, a da je za svet animacije važan samo talenat, a ne i lokacija odakle dolazi umetnik.

Prvo predavanje ovogodišnje konferencije Digitalk u Nišu održao je Piter Nali koji je radio na preko 20 međunarodnih igranih filmova kao supervizor vizuelnih efekata, uključujući filmove Crni leptir sa Antoniom Banderasom, Neizvesna bitka sa Džejmsom Frankom i dobitnikom Oskara Robertom Duvalom, Potraga za Stiv Mekvinom, u režiji Marka Stivena Džonsona (Ghost Rider).

Da li ćemo uskoro gledati neke nove avanture Puffins-a?

Serijal Puffins Impossible, kreiran u lokalnom kreativnom studiju za animaciju Iervolino Studios, trenutno je dostupan na vodećim svetskim striming platformama, među kojima su Apple TV, Amazon Prime i Google Play. Zahvaljujući produkcijskoj kući Archangel Digital Studios (ADS) u vlasništvu Miloša Bikovića, koja potpisuje produkciju serijala, očekujemo da će se ,,Puffins Impossible” vrlo uskoro gledati i na nacionalnoj televiziji.

PI STILLS_04
Vrlo brzo su osvojili srca publike; foto: IES ariva

Zašto ste izabrali baš pafine kao glavne likove u serijalu?

Likovi pafina potiču iz animiranog filma Misija Arktik, producenata Andree Jervolina i ledi Monike Bakardi, naših osnivača. U tom filmu, ove slatke morske ptičice su pomagači ozloglašenog morža Ota fon Valrusa. Vrlo brzo su osvojile srca publike i jedina logična odluka bila je da nastavimo da pratimo njihove avanture na Arktiku. Ubrzo potom smo osmislili i oživeli lik Džonija Pafa, alter ega holivudske zvezde Džonija Depa.

Kako je bilo raditi na projektu sa nekim kao što je Džoni Dep?

Kao ostvarenje sna. Italijanska kompanija Iervolino & Lady Bacardi Entertainment (ILBE), koja je osnivač lokalnog kreativnog studija za animaciju Iervolino Studios (IES), radila je sa Džonijem na igranom filmu Čekajući varvare i tako smo imali priliku da mu predstavimo Pafine. On je od starta bio veoma zainteresovan za ulogu Džonija Pafa i, nakon nekoliko sastanaka i pregovora, pristao je da se sa nama upusti u avanturu. S obzirom na to da smo saradnju počeli na serijalu Puffins, Džonijeva uloga u serijalu Puffins Impossible prirodno se nadovezala. A kada je saznao da će se serijal raditi u Srbiji, koja zauzima posebno mesto u njegovom srcu, bio je još uzbuđeniji.

Photo06_Iervolino  Studios (1)
„Industrija animacije se drastično promenila“; foto: IES ariva
Zašto ste se opredelili baš za Srbiju, tj. Beograd i Novi Sad, kao lokacije za otvaranje studija?

Naš suosnivač Andrea Jervolino došao je u Beograd u februaru 2020. godine na premijeru filma Miloša Bikovića, neposredno pre početka pandemije. Dok je bio “zarobljen” u Srbiji, zajedno sa Milošem je istraživao različite opcije i potencijal za otvaranja studija za animaciju u vašoj zemlji, koja se pokazala kao veoma plodno tle za ovakav tip projekta, pre svega zbog ljudi koji poseduju snažan umetnički pedigre i opsežno poznavanje naprednih tehnologija – dva ključna faktora u kreiranju visokokvalitetne CG animacije. Dodatno iznenađenje bili su ljudi koje smo upoznali u Novom Sadu, budući da imaju neverovatan talenat i znanje.

Iervolino Studios posluje u Beogradu i Novom Sadu sa preko 100 zaposlenih, a prema ranijim najavama, plan je da do 2026. tim broji 600 zaposlenih. Da li ima naznaka, želje ili mogućnosti da se posao proširi i na jug Srbije?

Niš nam je oduvek bio na radaru, kao jedan od većih gradova u Srbiji, te bi svakako bio interesantna lokacija za proširenje studija. Međutim, rekao bih da je sada fokus na tome da koliko god je moguće unapredimo postojeće timove u Beogradu i Novom Sadu, osposobljavajući ih da organski rastu i šire se na nove lokacije, poput juga Srbije.

Koliko je zahtevno praviti animirani serijal i da li streaming platforme imaju neke posebne zahteve koje je potrebno ispuniti?

Naš serijal je veoma specifičan jer nam je cilj bio i ostao da kreiramo “blokbaster među kratkim sadržajima”, odnosno da visokokvalitetnu animaciju iz originalnog, dugometražnog animiranog filma, preslikamo na kratke forme, na čemu su ILBE i ADS radili udruženim snagama. Ovaj proces zahteva mnogo produkcijskog menadžmenta i koordinacije, a u tome smo i uspeli zahvaljujući veoma sofisticiranom pipeline-u i činjenici da je serijal uspešno prilagođen najpopularnijim striming platformama i promenljivim trendovima u konzumaciji medija.

Piter Nali, foto Dunja Dopsaj, Digitalk
Piter Nali: „Smatram da ovakve konferencije otvaraju nove mogućnosti za Niš“; foto: Dunja Dopsaj, Digitalk
Kako ste zadovoljni rezultatima i radom tima?

Izuzetno sam zadovoljan rezultatima i uspesima tima koji je, prema standardima industrije, i dalje veoma mlad. Zajedno sa ADS-om, produkcijskom kućom koja angažuje reditelje, kompozitore i dizajnere zvuka, završili smo 54 epizode serijala Puffins Impossible i na dobrom putu smo da isporučujemo 90 epizoda godišnje. Ovo nije zanemarljiv rezultat ni za potpuno formiran studio, a naročito ne za onaj koji postoji kraće od tri godine – pre svega zahvaljujući napornom radu, kreativnosti i posvećenosti srpskih umetnika. Uz serijal Puffins Impossible, koji je naš najvažniji projekat namenjen svetskoj publici, IES timovi su radili i na animaciji i vizuelnim efektima (VFX) za razne igrane filmove u produkciji ILBE grupe.

Šta je posao nekog ko radi kao Head of visual effects na filmu visoke produkcije?

U osnovi, moj posao je da osmišljavam, procenjujem i sarađujem sa rediteljima, producentima i VFX timom, kako bismo isporučili najkvalitetnije vizuelne efekte koji oživljavaju viziju filma na ekranu, uklapajući se u zadato vreme i budžet. Ukratko, učiniti nemoguće mogućim. Pre bilo kog snimanja, čitam scenario i razgovaram sa režiserom o viziji koju ima kada je u pitanju VFX, a zatim i sa producentima, kako bismo napravili strategiju i osigurali da smo u okviru budžeta. Obično sam radio kao supervizor na setu, odnosno pravio plan kako snimiti VFX deo filma i tako dobiti najbolje materijale za post-produkciju. Takođe, na meni je i da odlučim koje delove treba snimiti, a koje uraditi u CGI.

25-06-IERVOLINO-15 no logo
„Niš nam je oduvek bio na radaru“; foto: IES ariva
Kako se animacija promenila od početka Vaše karijere do danas?

Industrija animacije se drastično promenila. Kada sam počinjao, većina animacija se crtala ručno – obučen sam za tradicionalnog animatora, koristeći papir i olovku. A onda je celu industriju i kulturu preplavio CGI talas. Počela je nova, uzbudljiva era pripovedanja i iako će mi tradicionalna animacija uvek biti u srcu, ne mogu da dočekam da vidim kako će se ova grana industrije dalje razvijati.

Kako je raditi sa toliko različitih kultura i na toliko različitih podneblja?

Odrastao sam u velikoj italijanskoj porodici, sa mnogo braće i sestara. Jedna od najboljih stvari u vezi sa tim je što naučiš da se slažeš sa različitim ljudima i karakterima, što je ujedno i moja omiljena stvar kod stvaranja animacije – timski rad.

Koliko je za Vaš posao bitna lokacija? Kako neko iz male sredine, na primer sa juga Srbije, može da pokaže svetu svoj talenat?

Svet animacije se prilično promenio u odnosu na svoje početke. Ranije vam je bio potreban najsavremeniji računar i veoma skup softver, da biste uopšte počeli sa kreiranjem najosnovnije animacije. Danas, čak i sa skromnom mašinom u kombinaciji sa moćnim softverom otvorenog koda, pojedinci mogu postići veoma visoki kvalitet rada. Tehnologija je postala toliko široko dostupna da lokacija više nije prepreka – važan je samo talenat.

Koliko, prema Vašem mišljenju, konferencija kao što je Digitalk znači za Niš i generalno za mesta van prestonice?

Smatram da ovakve konferencije otvaraju nove mogućnosti za Niš i omogućavaju mladim ljudima iz regiona da se povežu sa ljudima iz industrija, zbog kojih bi inače morali da putuje u neke druge, veće gradove. Stoga je ovo retka i uzbudljiva prilika i prozor u jedan novi svet koji se konstantno razvija.


IERVOLINO STUDIOS i ILBE GRUPA

Iervolino Studios (IES) je kreativni studio za animaciju sa sedištem u Srbiji, sa glavnim fokusom na kreiranju visokokvalitetnih kratkih animiranih sadržaja za vodeće svetske striming platforme.

Iervolino Studios je najveći studio za animaciju u regionu, sa kancelarijama u Beogradu i Novom Sadu i timom koji broji više od stotinu kreativnih stručnjaka. Osnovan je 2020. godine, kao deo Iervolino & Lady Bacardi Entertainment (ILBE) grupe.

Iervolino & Lady Bacardi Entertainment (ILBE) je globalna filmska i televizijska produkcijska kuća, koju su 2011. godine u Rimu osnovali Andrea Iervolino i ledi Monika Bakardi. Kompanija je izlistana na berzama u Milanu i Parizu, a bavi se kreiranjem i produkcijom medijskih sadržaja, poput filmova, TV emisija, web serijala i drugih formata, namenjenih distribuciji na digitalnim platformama.

Među najistaknutijim projektima ILBE grupe nalaze se igrani filmovi Čekajući varvare, Otrovna ruža, Minamata, Izvan granica realnosti, kao i animirani film Misija Arktik i serijal Pafini.

Povezane teme

Slični tekstovi

Komentari

0

Pošalji komentar

Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija Južnih vesti zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne – skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije kao i bilo kakvu pretnju, uvredu, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj.

Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Južne vesti nemaju nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za komentare i njihovo objavljivanje.

Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Južnih vesti.

Smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Administratorima Južnih vesti se možete obratiti preko Kontakt stranice.

Google Play App Store
Prijavite se na naš bilten

Ne propustite najvažnije događaje u nedelji.