09:00, 29. 11. 2011.
Volite svoj narod
U poslednje vreme sve češće čujem mišljenja da smo ''nikakav '' narod, prilepljuje se ovom izdržljivom življu oko Morava i Ibra da je ksenofobičan pa i homofobičan pa se stiče utisak da će još malo da mu se da šiba u ruke.
-
09:14, 22. 11. 2024.
-
09:01, 22. 11. 2024.
-
08:50, 22. 11. 2024.
-
17:45, 21. 11. 2024.
-
17:15, 21. 11. 2024.
-
09:14, 22. 11. 2024.
-
09:45, 21. 11. 2024.
-
09:30, 21. 11. 2024.
-
09:01, 21. 11. 2024.
-
08:47, 21. 11. 2024.
-
14:16, 15. 11. 2024.
-
18:46, 19. 11. 2024.
-
14:20, 19. 11. 2024.
-
22:50, 20. 11. 2024.
-
16:20, 18. 11. 2024.
Naši autori
- Aleksandar Kostić
- Aleksandar Mihailović
- Aleksandar Mojašević
- Aleksandar Nakić
- Aleksandar Stankov
- Aleksandra Gojković
- Ana Kražić Živković
- Antonije Kovačević
- BalkanPres
- Biljana Roganović
- Biljana Talić
- Boban Arsenijević
- Bojan Avramović
- Bojan Dimitrijević
- Bojan Todorović
- Branislav Jovanović
- Branislav Marković
- Branislav Pecarski
- Bratislav Vučković
- Cenzolovka
- Dalibor Popović
- Danijel Dašić
- Danijela Maravić
- Danilo Kocić
- Danko Ćosić
- Danko Tomić
- Darko Stojković
- Davorin Dinić
- Dejan A. Milić
- Dejan Dabić
- Dejan Hristov
- Dejan Jocić
- Dejan Pejčić
- Dejan Sovrlić
- Dejan Stojiljković
- Deki Ristić
- Dinko Gruhonjić
- Dragan Dobrašinović
- Dragan Ilić
- Dragan Kocić
- Dragan Marinković
- Dragan Milić
- Dragan Petković
- Dragan Stojadinović
- Dragan Vukadinović
- Dragana Kocić
- Dragoljub Stamenković
- Dušan Ostojić
- Emir Hadžihafizbegović
- Filip Cvetković
- Goran Stanković
- Gordana Bjeletić
- Gordana Čomić
- Gordana Livada
- Igor Novaković
- Ilija Stojanović
- Ilir Gaši
- Ivan Blagojević
- Ivan Jovanović
- Ivan Minić
- Ivan Ninić
- Ivan Veličković
- Ivana Ilić Stojadinović
- Ivana Petković
- Ivana Petrović
- Jelena Stojković
- Jovan Jovanović
- Jovan Mirović
- Koe ima po grad?
- Lektira za napredne đake
- Lelica Todorović
- Ljuba Kostić
- Ljubica Stojanović
- Ljubiša Dinčić
- Maja Kamenov
- Maja Micić
- Marija Adamov
- Marija Dinov Vasić
- Marija Filipović
- Marjan Đorđević
- Marko Savić
- Marko Selaković
- Marko Smiljković
- Mila Vujić
- Milan Bašić
- Milan Jovanović Strongman
- Milan Milošević
- Milan Mitrović
- Milan Petrović
- Milan Stefanović
- Milena Vidojković
- Milica Anđelković Jovanović
- Milica Vučković
- Miljana Živić
- Milorad Doderović
- Miloš Bošković
- Miloš Dinić
- Miloš Grozdanović
- Miloš Milošević
- Miloš Stojadinović
- Mina Stefanović
- Miodrag Majić
- Miodrag Stanković
- Miodrag Zdravković
- Miroljub Jovanović
- Miroljub Nedović Riki
- Miroslav Gligorević
- Miša Jović
- Mladen Jovanović
- Nebojša Ozimić
- Nebojša Radović
- Nebojša Todorović
- Nemanja Nenadić
- Nemanja Stojanović
- Nemanja Velikić
- Neven Obradović
- Nevena Petrušić
- Nikola Jovanović
- Nikola Marković
- Nikola Pejović Dica
- Nikola Savić
- Olivera Sašek Radulović
- Osman Balić
- Peščanik
- Petar Jeremić
- Petko Nišavac
- Predrag Blagojević
- Radivoje Milenković
- Radomir Videnović
- Rastislav Dinić
- Rodoljub Šabić
- Sadik Hamidović
- Sanja Bošković
- Saša Gavrić
- Saša Radulović
- Saša Stojković
- Saša Živić
- Siniša Dedeić
- Slaviša Lekić
- Slavoljub Aleksić
- Slađana Ostojić
- Slobodan Milutinović
- Srbobran Branković
- Srđan Nonić
- Srđan Pešić
- Srđan Radić
- Stanislav Stanković
- Stefan Marković
- Stefan Mitrović
- Stevan Dojčinović
- Supruga preminulog od COVID-19
- Tatjana Lazarević
- Tatjana Vojtehovski
- Teofil Pančić
- Tim Džuda
- Uroš Tošić
- Velibor Petković
- Vesna Crnogorac
- Vitomir Ognjanović
- Vladan Vasić
- Vladimir Ilić
- Vladimir Veljković
- Vladimir Đorđević
- Vojislav Mitić
- Vukašin Obradović
- Željko Anđelković
- Željko Veljković
- Žikica Simić
- Zlatko Minić
- Zoran Gavrilović
- Zoran Jovanović
- Zoran Marjanović
- Zoran Miladinović
- Zoran Stojiljković
- Zorica Miladinović
- Đokica Jovanović
- Đokica Milovanović
- Đorđe Stanković
Komentari
Pozitivni komentari:
Nikola
14:41 // 29. 11. 2011.
Gospodine Ozimiću, ovu kolumnu moraću da kritikujem iz jednog ozbiljnog razloga a to je zbog jedne opasnosti koju nosi sa sobom. Ne baš toliko veliku kao televizija koju ste pomenuli i sa čim se potpuno slaže, već zbog jedne atmosfere koju nosi sa sobom, a to je podilaženje.
Neopravdano ste generalizovali da neko stanovnike srebije (da nekažem srbe) smatra ksenofobima ili homofobima, jer je to logički neosnovano. To što ima pojedinih slučajeva to se ne generalizuje na sve ljude. Ti slučajevi se leče ali to oni koji bi trebalo da rade ne rade.
Naveli ste ratove kao uzrok prethodno pomenutog ponašanja "našeg naroda", i to stallno koristite u vašim kolumnama, tj. navodite istoriografske podatke bez neke dalje analize izvlačeći ih društvenog konteksta, za šta verujem vam treba više prostora od jedne kolumne i vviše vremena.
Dragan Vukadinovic
19:55 // 29. 11. 2011.
Nikola, narod kome ja pripadam Nebojsa je odlicno opisao, tako da se ne slazem sa tobom Nikola. Mozda se nesporazum sadrzi u pitanju: Da li smo ti i ja, Nikola pripadnici istog naroda?
Trebalo bi da jesmo.
Marko Velickovic
23:04 // 29. 11. 2011.
Izvinite, ako imam zelju da pljunem svakog coveka kome je Ratko Mladic heroj, da li to znaci da mrzim srpski narod? Isti osecaj imam i za one koji vole Antu Pavelica, ali ja zivotni prostor delim sa ovim prvopomenutim olosem, pa mi je i odgovornost veca za njihovo zlocinoljublje. Drugopomenutom olosu sam svakako mnogo vise i jasnije od svih vas srboljuba zajedno svoj stav vec izrekao u lice. Drugo, ako neko skandrira 'smrt pederima' i ako neko drugi njega ne vidi kao problem, sta su i jedan i drugi nego homofobicni? Da nisu crvenkape ili plavo - bele ciklame?
Nenad Spasić
19:25 // 30. 11. 2011.
Ozo, narod da bi se tako nazvao, mora u kontinuitetu da poseduje neke karakteristike. Sebe smatram filantropom, ali tvrdim da je naš narod pod raznim uticajima, izgubio svoj identitet i doveo svoje stado u zabunu. Ekonomska i politička kriza, su sinergijski devijantno uticali na naš narod, da ga ja ne mogu poiustovetiti sa onim pre 30 godina - koji je istican kao visokomoralni, patriotski, radni i tolerantni
Nikola
14:47 // 29. 11. 2011.
Nastavak prethodnog:
U drugom pasusu iznosite paušalnu ocenu da neko o tom "narodu" sudi prestrogo jer se jadan namučio, što nije daleko od istine, te ga treba razumeti jer je bombardovan sadržajima koji mu onemogućavaju da sudi u skladu sa aktuelnim društvenim i životnim problemima, i time "narod" oslobađate odgovornosti da o nekim stvarima može sam da sudi i donosi odluke, koje mogu biti i od životnog značaja. Vi mu bukvalno podilazite, opravdavajući njegovo ponašanje.
Narod je termin koji takođe obilato koristite u svojim kolumnama. Ovaj termin kao teoretičar društvene nauke ne bi trebalo da koristite i da njime manipulišete u ovako neodređenom kontekstu. Nejasno je čitajući kolumnu u kom kontekstu pominjete narod, da li je to grupa ljudi na jednom prostoru, da li je u okviru određenih granica, po čemu se određuje narod u vašem kontekstu.
Nebojsa Ozimic
08:59 // 30. 11. 2011.
@Nikola, sama definicija pojma NAROD ne postoji. Evo jednog od pravno- istorijskih tumačenja:'' Opsteprihvacena definicija za narod je da je to samoprepoznata zamisljena ( ne izmisljena) grupa ljudi na odredjenjoj teritoriji koja dijeli zajednicku istoriju, kulturu, jezik, tradiciju i vrlo cesto mada ne obavezno religiju.'' Odluke u ime ovako prepoznatog naroda donose njihovi predstavnici - pojedinci, nikada NAROD.
Znajući da ste vrstan poznavalac muzike, možete li mi reći o kom narodu peva Dado Topić kada kaže: IGRAJ, NARODE MOJ!
Milan petrovic
13:20 // 29. 11. 2011.
Bravo Nebojsa!
maja ostojic
21:03 // 29. 11. 2011.
Jako dobro napisana kolumna,a pre svega iza nje stoji jedan dobronameran covek,koji bi da pomiri jedan narod , u jednoj zemlji,i salje jasnu poruku,da ako smo razliciti,to ne znaci da treba medjusobno jedni druge da ne razumemo,vec treba da zadjemo u razloge zasto na istu stvar jedni gledaju ovako,a drugi onako...i lakse ce nam svima biti da shvatimo...nazalost u Srbiji se drasticno razlicito zivi na jugu i severu...budzet svi jednako punimo,ali iz njega ne dobijamo svi jednako.
Mladen Jovanovic
13:25 // 30. 11. 2011.
Kada su se u Americi culi prvi glasovi protiv robovlasnistva u XVIII veku, svi su skocili i tvrdili da je ropstvo deo tradicije SAD i da se to ne sme menjati. To ne cini ropstvo ispravnim, nadam se da cemo se oko toga sloziti. SAD je danas ponosna na svoju borbu protiv ropstva i to vidi kao svoju tekovinu i doprinos svetu. To bi verovatno zgrozilo prosecnog Amerikanca koji je ziveo u XVIII veku. Sta mozemo da naucimo iz toga?
Srbija danas bira da li cemo se ponositi svojim manama ili kvalitetima kojima svoje mane prevazilazimo. Mislim da nema boljeg nacina kako voleti svoj narod nego raditi na tome. Svet se nece menjati prema jednoj maloj "kratkofitiljastoj" Srbiji, sacuvaj Boze da se to desi. Mi se moramo snaci u tom svetu, pritom ne zaboravljajuci ko smo, sta smo i sta mozemo da doprinesemo ovom svetu.
Nebojsa Ozimic
14:16 // 30. 11. 2011.
Mladene, super si ovo napisao. Samo da još to potvrde američki crnci, naročito južne države SAD, i overe oni iz KKK i drugih sličnih organizacija kojih,na teritoriji SAD, ima preko 1600.
I ne slažem se sa prvom rečenicom u tvom tekstu. Istorijski, od osnivanja do danas,za SAD je robovlasništvo bilo nešto vrlo normalno; toliko normalno, da su ga usavršili, i još to čine, po raznim kontinentima.Samo sada ne bičuju već ubijaju
Dusan Ostojic
19:03 // 29. 11. 2011.
Bravo Nebojsa, izuzetno lepo opisamo i predlozeno stanje i ponasanje....Svaka ti cast. Mnogi ne umeju da vole svoj narod. A nije greh voleti i narod i grad i selo u kome zivis, zar to nije najnormalnije? Naravno da jeste. Nazalost postalo je moderno pljuvati po svom narodu. To najcesce cine oni predstavnici naseg naroda koji mnogo malo znaju koliko drugi narodi vole svoju zemlju i svoj narod. Tu mislim i na engleze, i na austrijance, nemce, francuze itd...a nase pojedine praznotelece glave se utrkuju ko ce vise mrzeti svoj grad, zemlju itd..misle da ce time biti moderni...super ti je tekst
Marko Velickovic
01:10 // 30. 11. 2011.
Da li si nekad video i cuo nekog Engleza ili Nemca da ti kaze da voli svoj narod? Ali ne na filmovima o Hitleru ili Cercilu, nego da si sreo takvu osobu? Da ti kaze - ja volim svoj Nemacki narod? Dobro razmisli. Da si to zaista doziveo. U zivotu od tih ljudi iz civilizovanih zemalja, a pricao sam sa njih bar hiljadu, tako nesto nisam cuo, osim jednog slucaja. To je moj prijatelj iz Kanade, Srbin poreklom, koji je dosao u Srbiju, i posle nekoliko fizickih napada na ulici(iz najbanalnijih razloga), koje je doziveo za tri godine ovde, shvatio je koliko je Kanadski narod divan. Dok nije upoznao ovu sredinu, to tamo nije ni primecivao. Tako je postao ponosan sto je Kanadjanin. A nekada je zeleo da dodje u Srbiju da zivi. Dok to zaista nije i uradio. Sad trazi nacin da se vrati tamo a da ne bude roditeljima na grbaci.
Nebojsa Ozimic
09:20 // 30. 11. 2011.
@Marko Velickovic, Nemac ili Englez nemaju potrebu da potvrdjuju svoju ljubav prema narodu kome pripadaju i svojoj otadžbini jer kod njih niko i ne pljuje po narodu iz koga je...
Marko Velickovic
09:31 // 30. 11. 2011.
Netacno. Nemci recimo, njih 99%, su prvi na svetu u osudi Hitlera, njegovog rezima i uloge i odgovornosti gradjana tadasnje Nemacke u genocidu nad razlicitim narodima. Po Vasoj paraleli sa onima koji osudjuju zlocine koji su pocinjeni od strane srpske strane u ovom ratu, a koje vidite kao pljuvace svog naroda, jasno sledi da 99% Nemaca pljuje svoj narod. Isto tako, u Engleskoj se naravno, kolonijalizam i zlocini jasno osudjuju, a i Francuska je u slucaju Alzira morala da reviduje svoju imperijalnu proslost. Sve su to po Vasoj logici pljuvaci svog naroda.
Meda
10:25 // 30. 11. 2011.
@ Marko
Brkas pojedinacne osude sa kolektivnom krivicom koju niti jedni od naroda koje si pomenuo nemaju. I ne samo da je nemaju nego ih 'zabole' za zrtve.
Kad vidim npr spance da se budu kajali sledecih 20 godina i da plate odstetu prezivelim juznoamerikancima (domorocima)za najvece zlocine koje je covecanstvo ikada zabelezilo, mozda i poverujem u tvoje vidjenje stvari.
Srbima (i srbijancima) se intenzivno i bez predaha namece kolektivna krivica za nesto sta su pocinili pojedinci ili manje grupe a najvece zlo je sto najglasniji zahtevi za kolektivizacijom krivice dolaze od pojedinaca iz samog naroda, da ne kazem od samih Srba, i iz domacih kratkovidih politickih partija.
Predrag Blagojevic
10:38 // 30. 11. 2011.
@Meda
Ko je birao (glasao) za one o čijoj ličnoj odgovornosti govorimo?
Vlast u Španiji u vreme koje ti pominješ nije birao narod, pa mislim da ti poređenje nije dobro.
Nebojsa Ozimic
11:24 // 30. 11. 2011.
@Marko. Nemci nisu osudili Hitlera. Do 1945. jedini koji su to uradili bili su pojedinci koji su završili u logorima ili Americi.Jedini je Vili Brant zatražio oproštaj i tada je prošao vrlo loše u Nemačkoj.Nemci se ni dan danas nisu odrekli Hitlera, pročačkaj malo po dnevnoj štampi a i stručnoj literaturi.
Englezi nikada nisu priznali da su, kao kolonisti, pobili stotine hiljada onih koji su želeli slobodu.Drugim rečima,tvoje tvrdnje su netačne.
Marko Velickovic
12:56 // 30. 11. 2011.
@Nebojsa Ozimic Netacne su da ih je 99%, priznajem, ali ih je minimum 90% sto je mnogo vise od procenata ljudi u Srbiji za koje je Ratko Mladic ratni zlocinac. A Vili Brant je imao toliko problema zbog trazenja oprostaja i klecanja u Varsavi 1970. da je izbore 1972. dobio ubedljivije nego prethodne 1969.
@meda Nisam pomenuo nikakvu kolektivnu krivicu nego odgovornost. Ne mogu da budem kriv zato sto je neko ubijao u Srebrenici ali imam odgovornost, pre svega kao neko u cije je ime to ubijanje vrseno, da ga osudim a ne da nalazim opravdanja za tako sta.
Nebojsa Ozimic
13:59 // 30. 11. 2011.
@Predraag Blagojevic,u pravu si, narod je birao.Nema naroda koji ne želi da mu bude bolje.E,sad,da li je kriv narod što je poklonio poverenje Miloševiću i Koštunici ili oni koji su ga izigrali?
Uvek je kriv pojedinac.
Marko Velickovic
13:05 // 30. 11. 2011.
@Nebojsa Ozimic
Zasto bi neko morao sebe da vidi kao deo, ili da voli, neku odredjenu samoprepoznatu zamisljenu grupu ljudi na odredjenjoj teritoriji koja dijeli zajednicku istoriju, kulturu, jezik, tradiciju i vrlo cesto mada ne obavezno religiju? Zbog toga sto je na toj teritoriji rodjen? Dakle, da ste rodjeni u Prizrenu u albanskoj porodici, Vi biste u nekoj moralnoj obavezi da volite albansko istorijsko i kulturolosko nasledje, svoju Republiku Kosovo i uzivate u ogradi oko dvorista od 2 metra?
Dusan Ostojic
13:48 // 30. 11. 2011.
@marko, ako resis da budes bubnjar, a vidim da imas talenta, javi se da pokusam da nadjem nekoga ko bi ti ih poklonio....ovo sto pricas je klasicna NGO recitacija, ili LDP floskulizacija...pa u te bajke koje pricaju NGO papagaji i LDP floskulanti, veruju 2 grupe ljudi, jedni koji primaju platu od NGO fondova a drugi koji su na platnom spisku LDP-a i njihovih business ortaka...i ti si verovatno jedan od te dve grupe...dakle moj utisak o tvojoj recitaciji je odlican 5 ali i sam znas za koji su razred recitacije, do 4 osnovne skole, posle se vec trazi stav, misljenje i ozbiljnije sagledavanje sveta oko sebe...naravno zamolio bih te da se ne naljutis ako sam te uvredio unapred ti se izvinjavam
Nebojsa Ozimic
14:07 // 30. 11. 2011.
Marko,ništa se ne mora, zar ne? I to nije pitanje moralne obaveze ali to se valjda do sada i shvatilo. To je nešto što ili nosiš u sebi ili je umrlo u tebi.Iskreno mi je žao što po ovom pitanju ne delimo mišljenje.
Marko Velickovic
15:06 // 30. 11. 2011.
@Dusan Ostojic
A to sto si ti napisao je pesma slavuja u svitanje, inspiracija za ljude koji prave sladolede od secera i mlevenih bombona. Ako ti treba slamnati sesir, ima da se kupi na pijaci. A ako ti crkava stedna sijalica, ovde ima uputstvo kako da se popravi: http://www.elitesecurity.org/t374636-0
stanojvic ivan
20:34 // 29. 11. 2011.
I like it
Nikola
02:38 // 30. 11. 2011.
Iako je kolumna naslovljena u jednom "ljubavnom kontekstu", ja uopšte ne vidim da se ovde radi o ljubavi. Po meni ovde se radi o podilaženju "narodu" i skidanja orgovornosti pod izgovorom da se jadan namučio. Koliko god velike muke naroda bile, a bile su i to sam osetio na svojoj koži, bilo je onih trenutaka kada su neki pripadnici naroda zloupotrebili druge pripadnike tog istog naroda a u nekim prilikama i pripadnike drugih naroda. Opravdavajući ksenofobiju i homofobiju samo zato što je neko, kao pripadnik nekpg naroda propatio, a verujem da jeste i ponoviću da sam i ja to osetio na svojoj koži, je skidanje odgovornosti za dela koja neko radi iz nekog neosnovanog iracionalnog razloga kao što je strah. Ovo je retorika pod čijim uticajem mogu da se dese loše stvari sa izgovorom ili opravdanjem da se neko namučio. Prema tome, kao što rekoh ova kolumna nema nikakve veze sa ljubavlju, već se radi o opravdavanju. Kad voliš onda pomažeš, ne podilaziš.
Nebojsa Ozimic
14:59 // 30. 11. 2011.
Nikola, da li se radi o podilaženju ili ljubavi (mada ni reč ljubav ovde baš najbolje ne pristaje) zavisi od onoga ko gleda i šta očekuje.
Zaista ne mislim da smo ksenofobični.
Ako smo mi homofobični kako da objasnim sledeći događaj: pre nedelju dana (bila je subota) u gradu, kod SDK, idu mi u susret dva crnoputa zaljubljena muškarca. Zagrljeni.Dva koraka ispred mene razmeniše poljupce. I, gle, od svih ljudi oko njih niko im ne reče ružnu reč, niko ih ne udari (a nije da se nismo mrštili).Pitam se: gde nestaše homofobi?
Meda
06:43 // 30. 11. 2011.
"a ovo je žešća novotarija"
Odlican primer kako se sa dve reci (zesca novotarija) moze opisati jedno sasvim slozeno misljenje i stanje.
Lakonci bi ti pozavideli!
5+
Vladimir Zivkovic
12:44 // 2. 12. 2011.
I narod mora da voli sam sebe. Obicno se slazem sa vasim tekstovima, ali ovaj put moram da kazem da je nekada bolje i za taj narod da mu se kaze da gresi. A sve to ima veze sa realnom procenom i mogucnostima. To ne znaci da se slazem sa tezom koju Zapad plasira da su "oni" u pravu a "nas narod" u krivu. To samo znaci da, osim u mitovima, slabiji i manji uvek gubi. Samo u zemljama vrhunske zaostalosti i ekstremizma (po svim parametrima) zivot pojedinca ne vredi nista i moze se njime placati kako bilo - jal' ti u smislu terorizma ili u smislu topovskog mesa. I narodu se to mora reci da shvati jer narod su bas ti pojedinci koji ce da plate. Bas kao sto se narodu mora reci da svi koji su danas alternativa ili su u poziciji nisu ni zasta, te da izmedju pasa rata i korumpiranih elitista nema izbora - da je najbolji izbor ne izabrati nista, jer ne valjaju (u ovom trenutku niti jedni niti drugi). A to da nam se nanosi nepravda to je tacno, i sve sto mozemo kao narod je da to dobro zapamtimo.
mikim
02:47 // 30. 11. 2011.
Nerazumem?
comments_report_caption
Pošalji komentar:
Vaš komentar će biti objavljen po odobrenju od strane administratora.
Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija Južnih vesti zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne – skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije kao i bilo kakvu pretnju, uvredu, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj.
Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Južne vesti nemaju nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za komentare i njihovo objavljivanje.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Južnih vesti.
Smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.
Administratorima Južnih vesti se možete obratiti ovde: admin {at} juznevesti {dot} com.