Nišvil kroz crno-beli objektiv analognog aparata

autor: J. Ćosin
Nisvil u bojama analogne tehnike foto Ivan Dinic
Nišvil u bojama analogne tehnike; foto: Ivan Dinić

Kako bi se Nišvil doživeo kroz atmosferu zadimljenih klubova Detroita i Nju Orleansa u kojima se početkom prošlog veka rađao džez, novi zvuk crnačkih naroda u Americi, niški fotograf Ivan Dinić je ovaj letnji festival fotografisao starim analognim aparatom, u crno-beloj tehnici.

Na ideju je, kaže, došao iz znatiželje, jer ga je interesovalo kako bi jedan tako “živ” festival pun boja izgledao ako bi se na fotografije preneo starinskom tehnikom gde je broj okidanja ograničen.

Foto 3 Ivan Dinic
Nišvil; foto: Ivan Dinić

Hteo sam da „Nišvil“, koji je prepun šarenila prikažem na jedan, malo više klubski, a malo manje festivalski način. Kada sam razvio film i video fotografije, rezultat me je asocirao na džez u svom sirovom sastavu, kao prozor u neko prošlo vreme – kaže fotograf Ivan Dinić.

Da za dobre fotografije nije dovoljan samo profesionalan aparat, već su za to neophodne ideje i kreativnost, dokazuje nam upravo Ivan, koji je džez festival u Nišu fotografisao uporedo, kako profesionalnim, tako i starinskim analognim aparatom.

Sva četiri dana sam fotografisao „Nišvil“ za jedan portal, ali paralelno s tim, nosio sam analogni aparat “Yashica FX-3 Super”. Slikao sam kako samu scenu, tako i stvari van nje, oko scene, publiku, maltene sam radio sa dva medija istovremeno – priča Ivan.

Tehnički, kaže, fotografije možda nisu ispale najsjajnije. Nekima je falio fokus, neke su mutne ili imaju loš kontrast, dok neke nisu ni uspele, no rezultat svakako ostavlja jak utisak.

Kada je broj pokušaja ograničen, nije lako ni odlučiti se šta je najbolje slikati, a Ivan je za ceo festival koristio samo 4 filma.

Ivan Dinic foto Vanja Keser
Fotograf Ivan Dinić; foto: Vanja Keser

Jednostavno, neke greške se uvek potkradaju, samo što one uvek budu pojačane na filmu, jer je ograničeni broj pokušaja zbog toga što film ima 36 snimaka – objašnjava Ivan.

Kako ovaj mladi umetnik zaključuje, fotografija je rad u kome tehnika ume da bude vrlo presudna.

Kada aparat ne može da isprati ideju koju smo zamislili, onda mora da se pravi neki kompromis ili prosto tehnika mora da prati samu zamisao – kaže on.

Ivan Dinić, inače sociolog, fotografijom se profesionalno bavi nešto više od 4 godine, mada ga je ona oduvek privlačila. Trenutno radi kao fotoreporter za “Vice”, a honorarno slika i za još nekoliko drugih portala. Svoj rad Ivan je prezentovao kao završni rad multimedijalne škole u Nišu.

Autor:
J. Ćosin
Povezane teme

Slični tekstovi

Komentari

0

Pošalji komentar

Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija Južnih vesti zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne – skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije kao i bilo kakvu pretnju, uvredu, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj.

Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Južne vesti nemaju nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za komentare i njihovo objavljivanje.

Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Južnih vesti.

Smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Administratorima Južnih vesti se možete obratiti preko Kontakt stranice.

Google Play App Store
Prijavite se na naš bilten

Ne propustite najvažnije događaje u nedelji.